דיור מוגן, בלי לעזוב את הבית

(0)
לדרג

שירותי בריאות והסעות, ליווי לרופא ואפילו להצגה, סיוע של מטפלת פרטית. כל אלה ועוד ניתנים לקשישים המעוניינים לשפר את איכות חייהם - בלי לעזוב את הבית לדיור המוגן. צרכנות רפואית

שירות סיעודי
077-2315068 (מספר מקשר)

כולנו רוצים לחיות את שארית חיינו בחברה טובה, בבריאות טובה ובאווירה נעימה ושלווה. איזה מקום יותר מתאים להגשמת שאיפה זו - מאשר הבית? אלא שאת הבית צריך להתאים למצבו הבריאותי של הקשיש!

חלק מהקשישים שאנחנו מכירים, בתוך משפחתנו ומחוץ למשפחה, מגיעים לגיל הזהב ומבקשים לעבור לדיור מוגן, במחשבה ששם יסופקו כל צרכיהם. בדיור המוגן הם רוצים להימצא קרוב לשירותי בריאות, לחברה נעימה, לאירועי תרבות ולאיכות חיים גבוהה, וברמת בטחון ובטיחות סבירה.

אולם ישנם קשישים רבים המתנגדים לעזוב את ביתם בגיל השלישי, משום שהם רואים בו את מבצרם. בנוסף, לעתים קרובות, קשה מאוד לבצע שינויים דרסטיים בגיל מבוגר. עבור קשישים אלה, יש פתרון אחר. בדקנו עם ד"ר שאול רוזנפרל, מנכ"ל חברת "גיל הזהב גיל פז בע"מ", מהן האפשרויות הקיימות עבור קשישים שרוצים להישאר בביתם ושואפים לקבל שירותי בריאות, תרבות, עזרה טכנית פיזית ונפשית בביתם.

שירותים לגיל הזהב (אילוסטרציה צילום shutterstock)
שירותים לגיל הזהב (אילוסטרציה צילום shutterstock)

האם באמת ישנם הרבה קשישים בישראל שלא רוצים להעתיק את חייהם לדיור המוגן?

"אנחנו יודעים מסקרים שנעשו לאחרונה, ש-80 אחוז מהקשישים מגיל 65 ומעלה, מעדיפים להישאר לגור בביתם ולא לעבור לדיור מוגן".

מדוע הקשישים מעדיפים את הבית על פני הדיור המוגן?

"ראשית, כאשר אדם נשאר בביתו ומזדקן בו בנחת, יש לו היכרות טובה עם הסביבה שבה הוא נמצא. הוא לא צריך ליצור קשרים עם אנשים חדשים ולהוציא אנרגיה רבה ויקרה, על לימוד מחודש של אורחות החיים שלו ועל מציאת שפה משותפת, עם אנשים חדשים שהוא לא מכיר, והוא מעדיף לחיות ולהזדקן בנחת בביתו.

ישנם קשישים רבים המקבלים את התמיכה הרגשית וכן התמיכה הפיזית שהם זקוקים לה, מחברים שגרים בשכנות להם. ישנם קשישים רבים הגרים קרוב לילדיהם ולנכדיהם, ולא מעוניינים להתרחק מהם מהבחינה הפיזית.

לקשיש בריא פחות או יותר ובעל אמצעים, תהיה לרוב עצמאות ושליטה מלאה על סדר היום שלו. הוא לא כפוף לזמני ארוחות, לתפריטים של חדר אוכל וגם לא לפעילויות תרבות כאלה ואחרות. הוא חי את חייו באופן שהכי נוח לו, ועושה את כל מה שהוא רוצה, מתי שהוא רוצה".

מהם, אפוא, הדברים להם זקוק קשיש המעדיף להישאר בביתו?

"ישנם קשישים רבים שרוצים מאוד להישאר בבית, אבל אינם עצמאיים לחלוטין. חלקם חולים. חלקם כבר לא נוהגים. חלקם נמצאים במצב שאין להם מי שילווה אותם לבדיקות, לעניינים בירוקרטיים, או אפילו לאירועי תרבות.

לאוכלוסייה זו אנו מציעים סל שירותים הכולל כ-40 שירותים שונים בהם ניתן להשתמש באופן חלקי/מלא, על פי הצורך. לדוגמא: ניתן להיעזר בשירותי מטפלת למשך שעתיים בכל יום, או עד 24 שעות ביממה (מטפלת ישראלית/זרה)".

שירותים לגיל הזהב (אילוסטרציה צילום shutterstock)
שירותים לגיל הזהב (אילוסטרציה צילום shutterstock)

מהם השירותים שניתנים במסגרת החברה?

"למעשה, השירותים כוללים את כל היקף הצרכים של הקשיש, מהצרכים הבסיסיים ביותר, הקשורים לבריאותו ועד לצרכים הנפשיים, החברתיים והתרבותיים. החברה מספקת מטפלות יום ולילה; הדרכה וסיוע לשם קבלת מטפלת זרה הביתה; השגחה בזמן אשפוז; ביקורת בטיחות בבית; אביזרי עזר כגון כיסאות גלגלים, או אמצעי בטיחות לבית ולרכב; סיוע בהתאמת הבית לצרכיו של הקשיש, כולל תיקונים ושיפוצים שנדרשים, למשל, בזמן שימוש בכיסא גלגלים; שירותי סיעוד ושירותי אחות ורופאים, כולל רופאי שיניים; ריפוי בעיסוק, פיזיותרפיה, טיפול באמנות, טיפול קוגניטיבי לשיפור הריכוז ועוד שירותים רבים נוספים, כמו בקורת נטילת תרופות, בדיקות לחץ דם וסוכר.

פרט לפן הבריאותי, החברה מציעה גם שירותים פסיכולוגיים וסוציאליים. בנוסף, חלק מהקשישים נדרשים לעזרה ולהסעות - בסידורים, בקניות, בהבאת תרופות, בביקור אצל הספר ועוד.
חלקם זקוקים לעזרה בארגון אירועים בבית הקשיש, כמו חגים, או ימי הולדת, או בייעוץ משפטי בנושאי צוואה, משברים במשפחה ועוד.

ישנם קשישים שצריכים עזרה בקריאה, או אפילו הקראה של העיתונים והספרים האהובים עליהם. ישנם כאלה הזקוקים לליווי, כדי לראות הצגה, או סרט בקולנוע. לחלק דרושה עזרה בכתיבת מכתבים, או בכתיבת סיפור חיים אישי.

בנוסף, אנחנו מציעים, אם המטפלת לא מבשלת, לקבל באמצעות החברה אוכל מוכן ואיכותי: ארוחות עד הבית.

לחובבי התרבות, אנו מציעים גם את שירותי התרבות עצמם: אדם שאוהב לראות הצגות, סרטים, לשחק שחמט ושאר תחביבים - אנחנו מציעים לו רכישה של כרטיסים לסרט, או להצגה שהוא רוצה, כולל - אם ירצה בכך - הסעה וליווי".

האם השירותים של החברה משתלמים לקשיש?

"ההוצאה הכספית של אדם המקבל חלק ניכר מהשירותים שאנחנו מספקים, עדיין נמוכה הרבה יותר מזו הכרוכה בדיור מוגן".

מה בעצם מחפש אדם בדיור מוגן - שאין לו בבית?

"ראשית, נגישות לשירותים רפואיים במקום; שנית: פעילות תרבותית חברתית. בדיור מוגן מתקיימות הרצאות, חוגים, פעילויות חברתיות, תיאטרון, מקהלות, ומשחקי קלפים. ודבר שלישי: הביטחון האישי. דיור מוגן הוא מקום מאובטח.

אבל, לעתים הקשישים מחפשים בעיקר את השקט שלהם. ולמרות כל היתרונות, לא ששים להצטרף לשורות הדיור המוגן, אלא מעדיפים להישאר בבית. חשוב לציין: השירותים שאנו מציעים אינם מתאימים לאנשים המקבלים שירותי סיעוד מביטוח לאומי, או לאנשים שאין בידם אמצעים כלכליים לשכור שירותים אלה".

בואו לדבר על זה בפורום ייעוץ והכוונה - טיפול סיעודי וגיל הזהב.

    רוצה לדרג?
    זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום