המלצה: טיפול תרופתי בלחץ דם גבוה

(0)
לדרג

ההחלטה להתחיל בטיפול תרופתי בחולה חדש היא החלטה מורכבת המתבססת על שורה של גורמים; בטווח הארוך, התרופה יעילה יותר מאימוץ אורח חיים בריא

מאת: מערכת zap doctors

ההחלטה אם להתחיל טיפול תרופתי בחולה עם יתר לחץ דם כבר בשלב האבחון, היא החלטה התלויה בגורמי הסיכון של המטופל למחלות לב וכלי דם, מצבו הגופני והעדפותיו. בשורה התחתונה - לכל החולים מומלץ לאמץ אורח חיים בריא, אך בטווח הארוך הוא לא יכול להשתוות לטיפול התרופתי. חלק מהחולים זקוקים לטיפול תרופתי באופן מיידי. כתב העת The Journal of Family Practice פירסם לאחרונה שורה של המלצות קליניות לטיפול בחולים.

לכלל המטופלים יש להמליץ על אימוץ אורח חיים בריא כולל:

הורדת מסת הגוף (BMI) לטווח הנורמה של 18 עד 25 - המלצה זו חשובה במיוחד באנשים עם עודף משקל, אצלם גם להפחתה קלה במשקל יש השפעה גדולה על לחץ הדם. הפחתה של 10 קילוגרמים במשקל מביאה לירידה של 5-20 מ"מ כספית בלחץ הדם.

ביצוע פעילות גופנית אירובית - פעילות גופנית בעוצמה בינונית (לדוגמה - הליכה מהירה) במשך לפחות 30 דקות 5 פעמים בשבוע, עשויה להביא לירידה של 4-9 מ"מ כספית בלחץ הדם.

הפחתה בשתיית אלכוהול - שתייה של עד שתי כוסות בגברים, ועד כוס אחת בנשים עשויה להביא להפחתה של 2-8 מ"מ כספית בלחץ הדם.

דיאטה להורדת לחץ דם - תזונה מאוזנת ועשירה עשויה להביא להפחתה של 2-9 מ"מ כספית בלחץ הדם.

מחקרים איכותיים הראו כי שינויים באורח החיים מביאים ליתרון גדול ויעילים בחלק מהחולים, אך יעילותם לטווח ארוך לא הוכחה, והם אינם מורידים את לחץ הדם כמו תרופות.

הקווים המנחים המעודכנים לטיפול אינם קובעים באופן ברור אם יש לנסות ולהתחיל בהמלצות לשינוי אורח חיים לפני שמתחילים בטיפול תרופתי.

בחולים עם יתר לחץ דם סיסטולי גבוה מ-160 מ"מ כספית או דיאסטולי גבוה מ-100 מ"מ כספית יש להתחיל בטיפול תרופתי בשני סוגי תרופות.

בחולי סוכרת מומלץ להתחיל טיפול תרופתי כבר בשלב האבחון כאשר לחץ הדם הסיסטולי גבוה מ-140 מ"מ כספית, או אם לחץ הדם הדיאסטולי גבוה מ-90 מ"מ כספית.

בחולי סוכרת עם לחץ-דם סיסטולי של 130-139 מ"מ כספית או לחץ-דם דיאסטולי של 80-89 מ"מ כספית, ניתן לנסות שינוי באורח החיים למשך 3 חודשים מקסימום, לפני שמתחילים בטיפול תרופתי.



בואו לדבר על זה בפורום נפרולוגיה ויתר לחץ דם.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום