תסמונת פוץ-יגר: בת 3 נותחה

(0)
לדרג

בת 3 מצפון הארץ נותחה ברמב"ם בהצלחה, לאחר שאובחנה כסובלת מתסמונת פוץ-יגר. פוליפים ענקיים הוסרו ממעייה בניתוח מורכב. פרופ' רון שאול: ביטוי נדיר של המחלה

מאת: מערכת zap doctors

בניתוח מורכב שבוצע לאחרונה במרכז הרפואי רמב"ם על ידי צוות רב תחומי, הוסרו פוליפים ענקיים ממעייה של ילדה בת 3 מצפון הארץ, לאחר שהסתבר כי היא סובלת באופן נדיר יחסית (לאור גילה הצעיר) מתסמונת פוץ-יגר, Peutz-Jegher's syndrome, וכעת, לאחר שהתאוששה תוכל לשוב ולחיות ככל ילדה בגילה.

לניתוח העדין והמורכב שנמשך כשעתיים, חבר צוות רב-תחומי שכלל כירורגים לילדים, רופאי גסטרו ילדים, רופאים ממכון הגסטרואנטרולוגיה למבוגרים, מרדימים ורדיולוגים, בכדי להסיר את הפוליפים ממעייה של הפעוטה, שהתפתחו לממדי ענק ומילאו את כל עובי המעי.

כאבי בטן עזים וחסימות מעיים חוזרות

במשך חודשים ארוכים סבלה י', בת 3 מאזור הצפון, מכאבי בטן חזקים וחסימות מעיים חוזרות. אחרי מספר בדיקות הסתבר שהילדה סובלת מביטוי קשה ומוקדם יחסית של התסמונת שבאה לידי ביטוי גם בהתפתחותם של פוליפים במערכת העיכול.
מרבית הלוקים בתסמונת הסימפטומטית הם בני עשר ומעלה, ואילו י' היא המטופלת הצעירה ביותר שבה נתקלו רופאי רמב"ם וככל הנראה גם הצעירה בארץ, שסובלת מהתסמונת בדרגת חומרה שכזו.

תסמונת פוץ-יגר: פוליפים במעיים עד כדי סכנת חיים

תסמונת פוץ-יגר היא מחלה גנטית המערבת את המעי הגס, המעי הדק ומערכת העיכול העליונה. הלוקים בתסמונת נוטים, לפתח פוליפים במערכת העיכול, שלעתים מתפתחים עד לגודל שגורם לכאבים חזקים, לחסימות מעיים, ואף עלולים להוביל להתפתחות גידולים וסכנת חיים. הדרך להתמודד עם ביטוי התסמונת היא מעקב אחר המחלה, והתערבות אנדוסקופית בעת הצורך (כריתה של הפוליפים בעזרת סיב אופטי, מונחה מצלמה, דרך הלוע או פי הטבעת).

פרופ' רון שאול, מנהל יחידת גסטרו ילדים בביה"ח "רות" שברמב"ם מסביר: "מדובר בהליך מאוד רגיש. בגיל כה צעיר ועם כזה אתגר ניתוחי, היה חשש לפגיעה באברים חיוניים בזמן הניתוח. לשמחתנו הרבה, הניתוח הסתיים בשלום ומקץ שבוע ימים באשפוז, המטופלת שוחררה לביתה כשהיא חשה בטוב. בכל הקריירה שלי נתקלתי בשבעה מקרים של חולים בתסמונת, כאשר כאן מדובר בביטוי נדיר מאוד של המחלה בחולה כה צעירה. הטיפול שהיא קיבלה, הוא בפירוש רפואה במיטבה".

בואו לדבר על זה בפורום גסטרואנטרולוגיה תמיכה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום