אירוח: נלחמים במחלות החורף

(0)
לדרג

אתם שאלתם, מנהל פורום רפואת ילדים ב-zap doctors ענה. מה עושים כשיש שיעול שלא עובר, איך מוציאים נזלת לתינוק, האם כדאי להיעזר בתוספי תזונה? כל התשובות

מאת: מערכת zap doctors

איך צולחים את החורף בשלום ומדלגים על כל המחלות? איך ניתן לחזק את מערכת החיסון ולא להידבק, ומה עושים אם בכל זאת לא מרגישים טוב? גולשי האתר שאלו בפייסבוק של zap doctors, ד"ר דני שינהר, בכיר במחלקת כירורגית ילדים בבי"ח תל-השומר ומטפל בהומאופתיה, השיב.

מה צריך להלביש להם בימים כאלה?

"שלום, אכן מזג האויר מבלבל. מאד חשוב על איזה גיל מדובר. תינוקת קטנים יש להלביש בשכבה אחת יותר ממה שאנחנו לובשים.בילדים גדולים יותר להלביש כמונו".

האם ניתן למנוע הידבקות מצינון או להימנע ממנו? הכיצד?

"שלום, ניתן להימנע מהדבקה על ידי מניעה ממגע עם חולים - זה פשוט יחסית. ניתן להגביר את היעילות של מערכת החיסון על ידי חיזוקיות למינהם ונטילה של ויטמין C ותכשירים המכילים אכינציאה ופרופוליס".

האם מומלץ לתת לילד בן 3 ויטמין לחיזוק מפני מחלות החורף?

"אני בהחלט ממליץ אם כי זה לא תמיד מספק. יש עוד תכשירים טבעיים על בסיס אכינציאה ופרופוליס שעוזרים לכך. יש תכשירים מסוגים שונים כולל בליעה, מציצה ובצורת חיות. הכל בהתאם לגיל וליכולת של הילד".

אשמח לעצות להקלה בנזלת חריפה לתינוק בן חצי שנה?

"יש מי מלח אך זה לא ממש יעיל. בגיל הזה את יכולה להשתמש באוטריווין לתינוקות, אך כדאי להגביל את השימוש למספר מוגבל של ימים. זה ייבש את הנזלת".

האם השימוש במשאבה למשיכת הנזלת עוזר? האם זה מסוכן?

"השימוש במשאבה אינו מזיק ויכול להקל במיוחד בתינוקות קטנים"

מה עושים עם ילד שיש לו נזלת, ואחר כך הוא מתחיל להשתעל?

"חשוב לטפל בנזלת לפני שהיא הופכת לשיעול. ניתן לעשות זאת על ידי טיפות אף שמייבשות את הנזלת, ניתן לתת סירופים מסוג היסטפד ודומיו שגורמים לייבוש".

יש לי שני ילדים, בני 4 ו-6. מה הנימוקים בעד ונגד חיסון נגד השפעת?

"באופן עקרוני ההמלצה היא חיסון גורף. בילדים עם מחלות רקע כרוניות או מחלות של דרכי הנשימה זה חשוב. בילדים בריאים אם ההורים לא מתלהבים מהחיסון, לא חייבים. הנגד הוא בכך שהחיסון מונע הדבקה בשלושה זני שפעת בלבד, ואילו חלק גדול מתחלואת החורף של נזלות והצטננויות כולל חום זה, אינו בגלל שפעת".

בני בגן חובה, ילד מרדן שלא מתלבש כראוי, וכמו כן בבית שני קטנטנים בני 3 חודשים ושנה וחצי. מה לעשות? האם לחסן?

"מובן שניתן לחסן את כולם בלי בעיה. כמו כן חשוב להסביר לילד הבוגר את החשיבות של מניעת התחלואה, לזכור שיש סמכות הורית, ואתם קובעים לבסוף מה הוא ילבש ומתי".

האם מתן ויטמין C מונע את מחלות החורף?

שלום ויטמין C הינו נוגד חימצון ויש לו יעילות למניעת הדבקה וכן הגברת הגנה על הריריות. כל סוג של ויטמין יש לו את המינון המתאים שלו בהתאם לגילו ומשקלו של הילד. המינון רשום לרוב על האריזה".


מה הטיפול היעיל נגד שיעול, צינון וליחה?

"תלוי מאוד באיזה גיל. כעיקרון טיפות אף, מורידי גודש מסוג הדקסמולים אף וצינון למינהם, וסירופ להקלת השיעול. זה טיפול יעיל ועוזר".

כבר שבוע שאני משתעלת ומנוזלת, הייתי אצל הרופא והוא נתן לי תרופה בשם ראולין ודקסמול יום ולילה אך עדיין אני מרגישה טוב, אין לי חום. מה אתה ממליץ?

"את יכולה להשתמש באוטריוין טיפות אף להקלה על הגודש והנזילה מהאף. הדקסמול מצוין ועוזר. כמו כן את יכולה להשתמש בסירופ הומיאוטוסין של סופרפארם. תרגישי טוב!"

איך מתמודדים עם שעלת שחוזר אחת לשנה שנתיים אצל בן 17?

?צריך לדעת מה האבחון שלו, האם זה חיידקי ודורש טיפול אנטיביוטי או לא. האם עשו צילום של בית החזה לשלול דלקת ריאות? בהתאם לממצאים כך גם הטיפול".

בואו לדבר על זה בפורום רפואת ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום