ניתוח כריתת קיבה בעזרת רובוט

(0)
לדרג

בית חולים שיבא: חולה סרטן עבר בהצלחה ניתוח בסיוע רובוט דה וינצ'י. הטכנולוגיה מאפשרת לרופא "יד נוספת" הנעה בתוך הבטן. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

בבית חולים שיבא נערך לאחרונה ניתוח כריתת קיבה חלקי באמצעות רובוט דה וינצ'י. מדובר בניתוח ראשון מסוגו בישראל.

המטופל, בן 70 עם מחלות רקע, אובחן כסובל מסרטן קיבה לפני מספר חודשים, עבר 3 קורסים של כימותרפיה, ובמהלך החג עבר כריתה חלקית של הקיבה עם בלוטות לימפה בעזרת מערכת רובוטית. הניתוח עבר ללא סיבוכים והחולה התאושש בצורה טובה. הניתוח בוצע על ידי ד"ר יורי גולדיס, רופא בכיר במחלקה הכירורגית בשיבא.

כריתת קיבה חלקית או שלמה היא הטיפול המקובל לסרטן הקיבה. בדרך כלל הגישה הטיפולית משלבת טיפול כימותרפי, טיפולי קרינה וניתוח. מבחינה כירורגית, בעשור האחרון ברוב העולם הניתוח המקובל בסרטן הקיבה הוא כריתה שלמה או תת-שלמה של הקיבה עם בלוטות לימפה הממוקמות ליד כלי הדם המזינים את הקיבה.

במחלקת הכירורגיה בשיבא בוצעו יותר מ-70 ניתוחים מסוג זה ללא מקרי תמותה בשלוש השנים אחרונות, חלקם בוצעו בשיטה לפרוסקופית. סוג הניתוח (פתוח או לפרוסקופי) נקבע על פי שיקולים אונקולוגיים ועל סמך הערכה הדמייתית, מצבו ורצונו של החולה.

אחת הבעיות המרכזיות בניתוח לפרוסקופי היא קושי בהוצאת בלוטות לימפה על כלי הדם החיוניים. בעקבות כך, בחלק ממקומות בעולם התחילו לבצע את הניתוחים האלו בעזרת המערכת הרובוטית דה וינצ'י. היתרון המרכזי של הרובוט הוא חופש תנועה בתוך הבטן, זרוע מיוחדת הנעה ב- 720 מעלות, ולמעשה עבודה עם שלוש "ידיים" בתוך הבטן המופעלות על ידי המנתח. זה מאפשר למנתח לגשת לאזורים מאוד עמוקים ומורכבים, מה שחשוב במיוחד בחולים עם השמנת יתר.

בואו לדבר על זה בפורום כירורגיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום