מסתמן: אזהרות חדשות לסיגריות

(0)
לדרג

ה-FDA אישר פרסום אזהרות גרפיות חדשות על חפיסות סיגריות: ריאות שחורות מעישון, חלקי גוף שונים פגועים מסרטן ועוד. משרד הבריאות יגיש הצעת חוק בנושא לוועדת שרים

מאת: מערכת zap doctors

אתמול (ג') חשף ה-FDA תשע אזהרות גראפיות חדשות, אשר יופיעו על גבי חפיסות סיגריות שיימכרו בארצות הברית ובכל הפרסומות לסיגריות. האזהרות החדשות שנבחרו נועדו לזעזע את העין הציבורית, והן כוללות תמונות של ריאות שחורות מעישון, חלקי גוף שונים פגועים מסרטן, שיניים שחורות וחניכיים פגועות מעישון, תמונת מעשן לאחר כריתת גרון ועוד. כל זאת במטרה למנוע התחלת עישון בקרב ילדים, ועידוד הפסקת עישון בקרב מבוגרים.

ממשרד הבריאות נמסר כי במסגרת תכנית עישון אושר נושא זה בהצעת חוק שתוגש בעוד שבועיים לועדת שרים.

מחקרים הוכיחו, כי הזדהות האדם שנחשף למסר מצולם עם תוכן המסר - גבוהה פי 3 כאשר מדובר באזהרות מצולמות.

האזהרות צפויות להיכנס לתוקף לא יאוחר מספטמבר 2012.

"האזהרות הקיימות על חפיסות הסיגריות בישראל שיפרו את המודעות לנזקי העישון ולסכנות הנובעות מעישון", אומרת מירי זיו, מנכ"ל האגודה למלחמה בסרטן. "אנו תומכים בהמשך התהליך בישראל, אשר בכוחו להעלות את המודעות לנזקי העישון, להגביר את ההרתעה מעישון בקרב ילדים שעדיין לא התחילו לעשן, ובסופו של דבר להפחית את שיעורי העישון".

בישראל החלו בפרסום אזהרות על חפיסות הסיגריות בסוף שנת 2004, כאשר אלה הוכנו על ידי צוות של משרד הבריאות, האגודה למלחמה בסרטן, הפורום הישראלי למלחמה בעישון וארגוני בריאות נוספים. ככל שהאיסורים על פרסום סיגריות מתרחבים, כך מנסות חברות הסיגריות להפוך את החפיסה לאטרקטיבית יותר ואף משתמשות בעיצוב חפיסות כאמצעי פרסום. לכן, האזהרות המצולמות מהוות חלק חשוב ומתמשך בתוכנית העבודה של ארגון הסרטן הבינלאומי למלחמה בעישון, במסגרת האמנה הבינלאומית נגד עישון, עליה חתומה מדינת ישראל (FCTC).

בואו לדבר על זה בפורום הפסקת עישון - איך להפסיק לעשן?

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום