האם הנקה מונעת השמנה בילדות?

(0)
לדרג

הנקה מונעת השמנה? למה חשוב לתת לתינוק לקבוע את מועד האכילה ואת כמות האוכל הנצרך והאם בקבוק מעודד אכילת יתר?

מאת: מערכת zap doctors

היום קרוב ל 13 אחוז מהילדים בארה"ב סובלים מעודף משקל ומאמצים רבים מושקעים בניסיון להתמודד עם הבעיה שמשמעותה סיכונים במחלות רבות בגיל מתקדם יותר.רמז להשפעת ההנקה על ההשמנה התקבל בסקר שנעשה על 15000 ילדים ובו הראו ד"ר גילמן וחבריו כי ככל שקיבל התינוק יותר חלב אם מחלב מוכן ובמקרים שהתינוקות ינקו...

האם עודף המשקל אכן תלוי בחוסר הנקה?

אחת התיאוריות להסבר הקשר בין חוסר הנקה והשמנה היתה שהתינוקות היונקים מכוונים את מידת אכילתם במדויק בהתאם לצרכיהם ואילו תינוקות מואכלים מכוונים על ידי האם שבדרך כלל מנסה להמשיך את ההאכלה עד שהבקבוק מתרוקן. תיאוריה אחרת היא שבחלב האם יש מרכיבים חיוניים לפיתוח מערך בקרת משקל הגוף. אבל ייתכן שאין לזה קשר להנקה עצמה אלא לגנטיקה או להרגלים הסביבתיים של המשפחה שכן באותו סקר הראו גם שאמהות רזות מניקות הרבה יותר מאמהות בעלות משקל עודף.

באותו גיליון עיתון הופיע גם מאמרה של ד"ר היידיגר שניתחה נתוני השמנה של 2600 ילדים בגילים 3 עד 5 בהשוואה למשקלן של אמהותיהן.
הסיכוי של הילדים להיות שמנים היה גבוה פי 3 כשהאמהות שלהם היו בעלות משקל עודף (BMI> 25) והיה גבוה כמעט פי 4 כשהאמהות היו שמנות (BMI>30) מאד.

Body Mass Index הינו מדד לבריאות משקל הגוף, מחשבים אותו על ידי חלוקת המשקל בגובה בריבוע. מדד אינדקס מסת גוף הוא נורמלי כשהוא נמוך מעשרים וחמש.
25 >BMI

כשתואמו תוצאות ההנקה עם נתוני משקלן של האמהות הרי שלאחר ההתאמה מצאו שאין קורלציה בין השמנת הילדים ובין משך ההנקה וגם אין קורלציה בין ההשמנה ובין כמות ההנקה לעומת כמות תזונת חלב מוכן. החוקרים אינם ממליצים להפסיק את ההנקה אלא מציינים שעם הפסקת ההנקה חשוב ביותר לשים לב לתזונת הילדים כמו גם לפעילותם הגופנית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום