משלוח מנות בריא: לאט עם המתוק

(0)
לדרג

משלוח מנות קטן מכיל כ-1,500 קלוריות. אפשר להכין גם משלוח מנות בריא המכיל צמחים לחליטות תה, פירות העונה ובקבוק שמן זית. לא חייבים מתוק כדי להיות שמח

מאת: ורד לוביץ'

חג פורים קצת שונה מהחגים האחרים בשלמות הפנימית שלנו עם האבסת הממתקים הלאומית, עלינו ועל ילדינו, כי הרי מוכרחים להיות שמח, זו מצווה יהודית עתיקה ואין כמו רמות סוכר גבוהות בדם מעורבות עם מלח תעשייתי בכמויות אדירות כדי לשמח לב אנוש. אין כמו פורים, כדי לעוות אצל ילדינו מוקדם ככל הניתן את הקשר בין שמחה למתוק. מתוק שווה שמחה וההיפך.

השבוע נכנסתי לסופרמרקט ומצאתי שם מבצע לפורים: 5 חטיפים ב-15 שקלים. זול. ו-3 חטיפים מתוקים ב-10 שקלים. יותר מדי זול. באופן אוטומטי, אנחנו ניגשים למבצעים המעולים האלה, קונים חמישה חטיפים, למרות שאנחנו לא צריכים את כולם, ואז בבית כשיש לנו סטוק של חטיפים ואנחנו רעבים זה מה שאנחנו אוכלים.

יש עוד הרבה מבצעים של חטיפים וממתקים בתקופה של פורים. כולנו הרי צריכים את החטיפים הללו למשלוחי המנות ואני רוצה להזכיר שככה התחילה מגפת ההשמנה הקשה בארצות הברית וכל הסימנים מראים שהיא כבר כמעט פה, המזונות הגרועים והממכרים, זולים ביותר והמזונות האיכותיים יקרים יותר ואנשים עושים בחירה כביכול זולה אבל שתעלה להם ביוקר.

אפשר לשלב במשלוח המנות פירות. צילום: שאטרסטוק

לא חייבים מתוק כדי להיות שמח

ההמלצות שלי לפורים: משלוחי מנות לא חייבים להכיל 3,000 קלוריות מחטיפים וממתקים שתמשיכו לאכול בשבועיים שאחרי פורים. אפשר לנסות להיות מיוחדים, ולשלב בהם צמחים לחליטות תה, בקבוק קטן של שמן זית או פירות העונה.

תמיד תזכרו שאחרי פורים מגיע פסח שמביא איתו לא מעט ארוחות משפחתיות וחופשות עתירות אוכל. ואל תשכחו שאחרי פסח מגיע הקיץ ואנחנו מתחילות להתקלף מהבגדים שלנו... ללכת לים ולראות את מה שצברנו בחורף קצת יותר מקרוב.

אז תנצלו את פורים להפנמה שהוא חג שמבשר התחלה של איזון בתזונה, לקראת העתיד לבוא.

אפשר גם לנצל את החג למלא אחר המצווה לתרומה לאביונים: הרמב"ם, אותו רמב"ם שכתב 'יהיו מזונותיך תרופותיך', התייחס למנהג משלוח המנות וכתב: "כל המרבה לשלוח לרעים הרי זה משובח" (והוא לא התכוון לחטיפים). אך עם זאת, הוא מסייג שהמצווה החשובה יותר היא מתן מתנות לאביונים. "מוטב לאדם להרבות לאביונים מלהרבות בסעודתו או בשלוח לרעיו. שאין שום שמחה גדולה ומפוארה אלא לשמח לב עניים, ויתומים ואלמנות וגרים".

לא חייבים מתוק כדי להיות שמח, אפשר פשוט לרקוד זה הרבה יותר כיף, דיאטטי ולא עולה כסף.

משלוח מנות קטן מכיל: 3 אוזני המן שהם כ-750 קלוריות, טעמי: 200 קלוריות, פסק זמן 240 קלוריות, ביסלי שקית קטנה של 25 ג' 133 קלוריות וביסלי קטן 115 קלוריות. סה"כ: 1,438 קלוריות, שחשוב לזכור שהן בנויות משומן וסוכר ולכן כמות הקלוריות לא באמת מייצגו עד כמה הן משמינות ומזיקות. הן הרבה יותר.

משלוח מנות חלופי: עשבי תבלין לתה כמו מרווה, נענע, לימונית בצרור יפה עם כוס זכוכית פשוטה. כמה תותים, חופן אגוזים, שקדים ותמרים כשהכל ארוז יפה עם ברכה משמחת, זה הרבה יותר שווה ומיוחד ומשלוח כזה יכול להכיל לא יותר מ-300 קלוריות.

ורד לוביץ' היא מאמנת לתזונה ואורח חיים בריא.

בואו לדבר על זה בפורום תזונה טבעית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום