אפליקציה נגד אכילה רגשית

(0)
לדרג

אפליקציה חדשה, שקיבלה תמיכה של 2 מיליון דולר מהמכון הלאומי לבריאות (NIH) של ארה"ב, תעזור לכם להבין למה אתם אוכלים, ולהפסיק לנשנש

מאת: מערכת zap doctors

עצובים ומיד הולכים למקרר? עצבניים ומיד מחפשים את השוקולד במזווה? לחוצים אחרי יום עבודה ומוצאים עצמכם בגלידריה? אולי אתם סובלים מאכילה רגשית, אכילה מלחץ, נושא שאפליקציה חדשה בשם Relax תנסה לתת לו מענה ראוי.

חוקרים מבית הספר לרפואה באוניברסיטת מסצ'וסטס והמכון הפוליטכני בוורצ'סטר יפתחו אפליקציה אשר תעזור לאנשים להבין מדוע הם אוכלים יותר מדי, ומה הם הטריגרים שגורמים להם לחפש אוכל. המחקר קיבל תמיכה בסך 2 מיליון דולר מהמכון הלאומי לבריאות (NIH) של ארה"ב.

האפליקציה תשתמש בנתונים המוזנים לתוכה ידנית, סריקת ברקודים ומיקום גיאוגרפי כדי לעקוב אחר דפוסי האכילה, פעילות יומיומית, פעילות גופנית, מצב רוח, ומצבים הגורמים ללחץ של המשתמש. האפליקציה תחבר את המידע שמכניס המשתמש אודות האוכל שאכל, וזמנים שהאפליקציה מזהה כגורמי לחץ. כך האפליקציה תעזור למשתמש להבין מה הם האירועים המהווים טריגר לאכילה מוגזמת ולהשמנה. לאחר שהאפליקציה תלמד את המשתמש היא תיתן לו עצות בתחום התזונה, פעילות גופנית והפגת לחץ. האפליקציה מיועדת לאנשים שכבר נמצאים בתוך תהליך קליני מסודר של הרזיה.

פרופסור בנגיסו טולו, ממובילות המחקר, אומרת שבסופו של דבר הרעיון הוא שהאפליקציה תזהה אירועים ומצבים לא בריאים, למשל אם המשתמש חונה מול מסעדת מזון מהיר, האפליקציה תשלח לו הודעה המבקשת ממנו לחשוב על מעשיו, לשאול האם הוא באמת רעב, ולנסות להבין מה הוא מרגיש כרגע.

האפליקציה תשלח את המידע שתאסוף אל כלי אינטרנטי שיעמוד לרשות רופאים וחוקרים, המטרה היא להציג מידע שלם ומקיף על החולה ולא להתייחס רק אל סימפטום ספציפי, למשל משקל יתר, אלא להתייחס למכלול האלמנטים המהווים את בריאותו של האדם. המטרה היא שגם האפליקציה תיקח בחשבון מספר רב של אלמנטים ותעזור למשתמש בכולם.

לפי ההערכות, פיתוח האפליקציה ייקח 3 שנים. בשלב הראשון של הפרויקט החוקרים יזהו את הדרישות הרפואיות והטכניות של האפליקציה ושל הכלי האינטרנטי המלווה אותה. בשלב השני החוקרים יפתחו את הטכנולוגיה ויעשו ניתוח של יעילות האפליקציה. שני שלבים אלו יימשכו כשנה וחצי. השלב האחרון הוא שימוש ראשוני באפליקציה על ידי קבוצה של אנשים שיעברו תהליך הרזייה מבוקר בבית ספר לרפואה באוניברסיטת מסצ'וסטס ויבדקו האם האפליקציה מפחיתה את העלויות של תוכנית ההרזייה.

בואו לדבר על זה בפורום הרזייה ללא דיאטה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום