דיאטת אטקינס פוגעת בלב

(0)
לדרג

מחקר חדש מגלה כי דיאטה דלה בפחמימות ובשומנים מעלה את הסיכון למחלות לב וכלי הדם בנשים צעירות. מנגד, המבקרים טוענים כי למחקר נקודות חולשה רבות

מאת: ד"ר עמית עקירוב

דיאטת אטקינס עלולה להשפיע על הסיכון למחלות לב וכלי דם, כך לפי מחקר חדש שפורסם לאחרונה בכתב העת BMJ, המצטרף לשלל אזהרות לגבי דיאטות דלות מאוד בפחמימות ובשומנים.

במחקר השתתפו יותר מ-43,000 נשים בגילאי 30-49 שנים, שהשלימו שאלון תזונתי מפורט והיו במעקב במשך תקופה ממוצעת של 15.7 שנה.

מהתוצאות עולה כי מדדים המצביעים על צריכת פחמימות מעטה או צריכת חלבונים מוגברת היו מלווים בעלייה משמעותית בשיעור מחלות לב וכלי דם. במונחים אבסולוטיים, הנתונים מעידים על 4-5 מקרים נוספים של מחלות לב וכלי דם לכל 10,000 נשים בשנה, בהשוואה למי שלא הקפידו באופן קבוע על דיאטה דלת-פחמימות ועתירת חלבונים.

החוקרים מוסיפים כי גורמים תזונתיים הקשורים בעלייה של 4-5% בסיכון למחלות לב וכלי דם מקבילים להפחתה יומית של 20 גרם פחמימות ותוספת יומית של 5 גרם חלבון.

החוקרים מסכמים וכותבים כי דיאטות דלת-פחמימות/עתירות-חלבונים, ללא התייחסות לטיב הפחמימות או מקור החלבונים, מלוות בסיכון מוגבר למחלות לב וכלי דם. עם זאת, מומחים שהתייחסו למחקר הטילו ביקורת בממצאים וטענו כי הסיכון המוצע הוא קטן, ונראה כי למחקר נקודות חולשה רבות; בין היתר העובדה שההערכה בוצעה פעם אחת בלבד בתחילת המחקר וכי קשה להניח שהנבדקות שמרו על אותה דיאטה לאורך זמן המחקר הארוך.

בואו לדבר על זה בפורום הרזיה ללא דיאטה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום