תזונה: כך תעברו את הפסח בשלום

(0)
לדרג

הפסח הוא חג עמוס במאכלים שונים וטעימים. אם אתם רוצים לשמור על המשקל, כדאי שתשמרו על כמה כללים פשוטים, אחרת, תצטרכו לחנוך עוד כפתור בחגורה

מאת: ענת קייזמן

רבים מאתנו מכירים את זה. ארוחת ליל הסדר בקושי התחילה, עוד לא גמרנו את המנות הראשונות וכבר אכלנו יותר מאשר בארוחת ערב רגילה. למעשה, אנחנו שבעים. אבל רק עכשיו מתחילה החגיגה האמיתית: מרק העוף של אמא, הקניידלאך של הדודה, ואחר כך: הבשרים, שלושה סוגים, לא פחות, והתוספות הנהדרות: אורז בצימוקים, תפוחי אדמה, ירקות. אז שלא נאכל? ועוד לא דיברנו על הקינוחים. ופחות משבוע אחר כך: עוד ארוחה משפחתית. כך קורה שאנחנו מסיימים את הפסח עם תוספת של שלושה-ארבעה קילו והרבה רגשי אשם. אז מה עושים? לפניכם רשימה של 11 טיפים פשוטים, שיעזרו לכם לדלג על המלכודת הזאת:

1. מצה אחת רגילה שוות ערך לשתי פרוסות לחם רגילות או ארבע פרוסות לחם קל. על כן, הסתפקו בשתי מצות ליום.

2. העדיפו מצות מחיטה מלאה או משיפון על פני קמח לבן. אלה יעניקו לכם תחושת שובע גדולה יותר וימנעו תופעות כגון עצירות.

3. מצה קלה=1 פרוסת לחם. בהחלט חיסכון קלורי משמעותי על פני שבוע.

4. קניידלך כמנה ראשונה מהווים תחליף לפרוסת לחם אחת או לחצי מצה. על כן, אם לקחתם שניים ותרו על המצה באותה ארוחה או הסתפקו ברבע מצה.

5. עוגיות הפסח השונות מכילות כמויות אדירות של סוכר ושומן. היזהרו מהן והשתדלו להמעיט באכילתן כמה שניתן. דוגמאות: עוגיית בוטנים של פסח תכיל 4-5 כפיות סוכר, עוגיית יין גדולה תכיל עד 6 כפיות סוכר. לרוב יכילו העוגיות גם שומן מוקשה או מוקשה חלקית (שומני טראנס). זהו שומן שמזיק לגוף וגורם לסתימת עורקים.

6. יין אדום לקידוש או יין תירוש מכילים כמויות גדולות של סוכר. כוס מיץ תירוש מכילה 7 כפיות סוכר. השתדלו להמעיט ביין בארוחות החג והעדיפו יין אדום יבש. הימנעו לחלוטין ממשקאות ממותקים ושתו מים. כך תחסכו עשרות כפיות סוכר באותו שבוע.

7. נצלו את החג לביצוע פעילות גופנית כגון הליכה, שחייה, ריצה או אופניים. השתדלו לבצעה כ-3-4 פעמים בשבוע בין 45-60 דקות.

8. טיפ לערב החג:לבשו מכנסיים צמודים או חגורה, וכך תוכלו להרגיש שובע מוקדם יותר או להימנע מלקיחת מנה נוספת.

9. שולחן החג הוא עמוס ומפתה. על כן, הקשיבו לגופכם ולתחושות הרעב והשובע, וברגע שתחושו מלאים, הרחיקו את הכסא בחצי מטר, כך תקשו על עצמכם להמשיך ולנשנש מהשולחן.

10. תכננו מה תאכלו בארוחת החג: מנה ראשונה אחת, סוג בשר אחד ופחמימה אחת. הימנעו מלקיחת כמה סוגי מנות וכך תיצרו מסגרת אכילה מוגבלת.

11. הישקלו במהלך החג לפחות פעם אחת, וזכרו: לעלות במשקל זה קל, אבל לרדת - זה כבר סיפור אחר.

ענת קייזמן, דיאטנית קלינית מוסמכת ומומחית להרזיה ולשינוי אורחות חיים.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום תזונה קלינית
פורום הרזיה ללא דיאטה

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום