תזונה נכונה בנסיעות עסקים

(0)
לדרג

מחשבה ותכנון מראש של התפריט היומי יעזרו לכם לשמור על תזונה בריאה גם בחו"ל. מסע קולינרי

מאת: דר' סילבינה מצקין-לוי

איש עסקים ששגרת יומו היא נסיעות לחו"ל ואכילה בבתי מלון ובמסעדות וכד' צריך להקפיד על תפריט יומי בריא ומאוזן. היכולת להצליח בכך, קשורה לידע, תכנון מראש, שליטה וקבלת החלטות.

מה נכון לצרוך בחו"ל?

^^ארוחת הבוקר:^^ כבר אחרי היום הראשון אפשר לדעת מהו מגוון המזון המוגש ולבחור מתוכו. רצוי לבחור לחם מחיטה מלאה, או דגני בוקר מלאים. אם קיימות גבינות, כדאי לבחור את הרזות יותר, או להעדיף יוגורט - הוא בדרך-כלל עד 4% שומן. אפשר לאכול ביצה קשה או חביתה, עד 3-4 פעמים בשבוע, גם ברציפות. סלמון מעושן או נקניק פסטרמה יכולים להיות אופציות טובות, שיכולות להחליף את הגבינה או את הביצה. רצוי להעמיס על הצלחת ירקות טריים במידת האפשר. מומלץ להימנע ממיצים, גם מהסחוטים טרי. הם מכילים הרבה קלוריות וסוכר ולא כל כך משביעים. אפשר לקחת פרי במקום.

^^ארוחה מבושלת:^^ מומלץ לאכול ארוחה מבושלת אחת ביום. אפשר לאכול אותה בשעות הצהריים או בערב. בהנחה שאוכלים במסעדה, המנה יכולה לכלול מנת דג או בשר רזה צלוי, אפוי וכד'. טיגון אינו מומלץ. המנות המוגשות במסעדות הן לעיתים גדולות מהמנות שאנו אוכלים בבית ולרוב הן יותר שמנות, לכן על התוספת, כמו אורז או תפוחי אדמה, מומלץ לוותר. ליד המנה החלבונית אפשר לאכול ירקות מאודים, סלט ירקות עם כף שמן זית או רוטב, מרק ירקות וכד'.

^^הארוחה השלישית:^^ארוחה זו צריכה להיות קלילה יחסית - אפשר לאכול כריך עם טונה, סלמון, גבינה רזה, בתוספת ירקות. מומלץ להצטייד, אפילו כבר מהארץ, בפריכיות, פתית, לחם קל או חטיפי גרנולה. ניתן לרכוש במרכולים המקומיים יוגורט דל שומן ופירות ולאכול אותם כארוחות ביניים. ארוחות אלה ימנעו הגעה לארוחה המרכזית עם תחושת רעב גדולה וכן את התחושה של "אני יכול לאכול בלי חשבון, כי לא אכלתי כלום כל היום".

^^אלכוהול:^^ יכול להוות תוספת קלורית נכבדה לתפריט היומי. כוסית אלכוהול מספקת בערך 100-130 קלוריות. מומלץ לבחור בשתיית כוסית יין או שליש ליטר בירה, על פני המשקאות האחרים. ליין האדום למשל יתרונות בריאותיים, מכיוון שהוא מכיל נוגדי חמצון שמיטיבים עם כלי הדם ומסייעים במניעת מחלות לב. בכל מקרה לא כדאי להגזים. שתיית אלכוהול מוגברת עלולה לגרום לבעיות בתפקודי כבד והעלאת שומנים בדם.

דר' סילבינה מצקין-לוי, מומחית לרפואה פנימית ויועצת תזונה בשיטת דר' לוי.

בואו לדבר על זה בפורום השמנת יתר.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום