כושר: לישון על זה

(0)
לדרג

רוצים לישון טוב בלילה? כדאי שתתרכזו בפעילות גופנית אירובית, הליכה, רכיבה על אופניים, גינון, משחק גולף, ריצה, הרמת משקלות, יוגה ופילאטיס

מאת: מערכת zap doctors

יוגה, פעילות אירובית והרמת משקלות הם האימונים הטובים ביותר לשינה בריאה, כך עולה מנתונים שהוצגו בכנס SLEEP.

מהמחקר עולים סימנים לפיהם סוגים מסוימים של פעילות גופנית עשויים להיות עדיפים על פני אחרים. פעילות גופנית דוגמת הליכה, פעילות אירובית, רכיבה על אופניים, גינון, משחק גולף, ריצה, הרמת משקלות ויוגה/פילאטיס, מלווים ברגלי שינה טובים יותר בהשוואה לאיכות השינה של מי שאינם עוסקים כלל בפעילות גופנית.

החוקרים בחנו את נתוני שינה ופעילות גופנית מסקר Behavioral Risk Factor Surveillance לשנת 2013 אודות כ-430 אלף מבוגרים. המשיבים לסקר נשאלו אודות סוגי הפעילות הגופנית שביצעו במרבית הזמן במהלך החודש האחרון, כמו גם היקף השינה במהלך 24 שעות. זמן השינה סווג למספר קטיגוריות: שינה קצרה מאוד (עד 4 שעות), קצרה (5-6 שעות), נורמאלית (7-8 שעות) וארוכה (עד 9 שעות).

בהשוואה לאלו שדיווחו כי לא עסקו כלל בפעילות גופנית במהלך החודש האחרון, הליכה לוותה בירידה בשכיחות שינה קצרה מאוד, שינה קצרה ושינה ארוכה.

בהשוואה להליכה בלבד, פעילות אירובית, רכיבה על אופניים, גינון, משחק גולף, ריצה, הרמת משקולות ויוגה/פילאטיס, לוו כל אחד עם ירידה בסיכון לשינה לא מספקת, בעוד שטיפול במשק הבית/טיפול בילד לווה בסבירות גבוהה יותר לשינה לא-מספקת. התוצאות תוקננו לגיל, מין, רמת השכלה ומדד מסת גוף.

להליכה בלבד הייתה השפעה גדולה, אך לחלק מתוכניות האימונים היה ערך מוסף מעבר להליכה על זמן השינה, כולל פעילות אירובית, רכיבה על אופניים, יוגה, משחק גולף, ריצה, הרמת משקולות.

לדברי החוקרים, כדאי לדבוק בפעילות גופנית כלשהי, שכן עם פעילות גופנית הסבירות לשינה קצרה הייתה נמוכה יותר בהשוואה לאלו שלא עסקו כלל בפעילות גופנית.

בואו לדבר על זה בפורום אימון, כושר גופני ותזונה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום