אוכלים ספורט

(0)
לדרג

על סדנאות ייחודיות לעוסקים בספורט - תזונה, שקילה, שרירים. לספורטאים, אבל לא רק

מאת: צחי כנען, דיאטן קליני מומחה להרזיה ותזונה רפואית ולתזונת ספורטאים, מציע סדנת למידה ייחודית העוסקת בתזונה ייעודית לעוסקים בספורט ולמבקשים לדעת וללמוד יותר על תזונה בכלל. הסדנה כוללת 7 מפגשים הכוללים הרצאה מקצועית, דינאמיקה קבוצתית רלוונטית לנושא הנלמד, בדיקות, מדידות, שקילה והנחיות מקצועיות.
על מה ולמה?

על הקשר בין תזונה - ספורט - אורח חיים בריא ובריאות נפשית כבר נכתבו תילי תילים של כתובים.
בפועל, הצרכים המיוחדים שמביאים איתם העוסקים בספורט גרמו להתפתחות של ענף שלם, רפואת ספורט המתמחה בתזונה.

וככל ששעות הפנאי מתרבות, והספורט תופס מקום של כבוד בחיי היום יום של יותר ויותר אנשים (לאו דווקא ספורטאים מקצועיים, אלא אנשים במודעים לגופם ולהשפעות עליו) כך גם מתרבות ההצעות והאפשרויות ללמוד ולדעת עוד.

בין הנושאים שבהם חשוב לעסוק בתחום: הרכב הגוף והשלכות להרזיה, פחמימות כחלק מהתזונה השלמה, חלבונים ושומנים, אבות המזון ועקרונות בניית תפריט אישי, מרכיבי הפעילות הגופנית בהקשר להרזיה וחיטוב, קשיים בתהליך ההרזיה, כיצד לממש את הפוטנציאל בספורט, התזונה במעגל החיים - כיצד לקבע את הצלחות ההרזיה גם בעתיד.
ייחודה וחדשנותה של הסדנא מתבטא בהיותה הסדנא היחידה העוסקת בשילוב שבין הרזיה, תזונת ספורט והכוונה למיקסום תוצאותיה של הפעילות הספורטיבית לטובת בריאות הגוף. הסדנא פונה לקהל יעד ממוקד העוסק בספורט, וכן לקהל יעד מגוון המעוניין לשפר את חיטוב הגוף ולקבל מידע רחב בנושא תזונה הרזייה וספורט.

מה עושים?

במהלך הסדנא יעברו המשתתפים סדרת בדיקות בהן:
- Actical® - Calory Test - בדיקה באמצעותה נאסף מידע על כל תנועה ותנועה בגוף המטופל. המידע נאסף באמצעות מוניטור ומערכת סנסורים. האינפורמציה שנאספת מנותחת וממנה מתקבל המידע המדויק אודות השריפה וההוצאה היומית של הקלוריות, בפרקי הזמן השונים של היממה. על סמך מידע זה ניתן לדעת כמה קלוריות צריכה להכיל הדיאטה של המטופל, כך שיגיע אל משקל היעד בזמן קבוע מראש.

Body-Gram - מכשיר בדיקה שיעילותו הוכחה במחקרים מדעיים רבים באמצעותו מתקבלים נתונים מדויקים אודות הרכב הגוף ומאזן הנוזלים של המטופל. בדיקת ה Body-Gramמספקת תשובות שמסייעות להרכיב תוכנית הרזיה המאפשרת ירידת משקל אופטימאלית.

אודות מנחה הסדנה:

צחי כנען, דיאטן קליני R.D B.Sc, מומחה לתזונה והרזיה רפואית. התמחה בתזונת ספורט ובבניית תוכניות אימון וכושר גופני מטעם אוניברסיטת תל-אביב.

בואו לדבר על כך בפורום תזונה ודיאטה

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום