שפעת: לעזור לגוף להתמודד

(1)
לדרג

רבים ממהרים להתחסן נגד נגיף השפעת. לפי הגישה ההומיאופתית מומלץ דווקא לאפשר לגוף לחלות, ולצאת מהמחלה מחוזק יותר בעזרת מנוחה וטיפול תומך מתאים

מאת: ד"ר אמיר אניספלד

החורף בפתח ועימו ההתעסקות הרבה בשפעת כן חיסון, לא חיסון, איזה נגיף בדרך, מה מידת ההדבקה החזויה ועוד. רבים נוטים לבלבל בין השפעת הקלאסית, המאופיינת בדרך כלל בחום גבוה, צינון, כאבי גרון, כאבי שרירים, עצמות ומפרקים, חוסר תיאבון, בחילות והקאות, לבין מחלות ויראליות של דרכי הנשימה העליונות.

השפעת מוגדרת מגיפה מכיוון שהיא מתפשטת בדרך כלל ברמה סביבתית-ארצית, ולעיתים גם עולמית. חשוב להבין כי חלק מהאוכלוסייה חולת בשפעת אחת לתקופה, כאשר מגיפת השפעת תוקפת 50%-70% מהאנשים בתקופת זמן קצרה יחסית של חודשיים-שלושה. בדרך כלל אין קשר לנסיבות אישיות ולמצבו של האדם בהיבטים אחרים משפחתיים, זוגיים, נפשיים, מקצועיים וכדומה. תינוקות עד גיל 4-5 חודשים על פי רוב אינם חולים בשפעת עצמה, אלא במחלות ויראליות אחרות, ולכן מקרים של סיבוכים חמורים במצבם אינם נובעים ממחלת השפעת.

שפעת
שפעת

לא חייבים להתחסן

בקרב ילדים החולי נפוץ מאוד בשל החשיפה בגן לילדים אחרים והידבקות מהם, והדבר מקשה מאוד על ההתנהלות בבית - ההורה נאלץ להפסיד ימי עבודה, נדבק במחלה בעצמו, עוד בני משפחה נדבקים וכו'. בשל המעגל הזה, רבים בוחרים להתחסן נגד השפעת. מה שהם לא לוקחים בחשבון, זה את העובדה כי מחלת השפעת היא מחלה של ימים ספורים בלבד, שכפי שהיא מגיעה ותוקפת, כך היא גם דועכת ונעלמת. אנשים רבים חוששים מלחלות במחלה ולעבור כמה ימי סבל פיזי, ולכן ממהרים להתחסן, למרות שרבים אינם מודעים לעדויות של מחוסנים המציגות תמונה מעט שונה: אמנם הסכנות מהחיסון נמוכות ולא חמורות בדרך כלל, אך הן קיימות, ומי שהתחסן אינו בהכרח חולה פחות, ולעיתים אף חולה יותר, ממי שלא התחסן.

הוירוסים של השפעת הינם רבים ומגוונים, ומשתנים בתדירות גבוהה מאוד. כתוצאה מכך קשה לחזות מראש בצורה מדויקת איזה וירוס יתקוף ולייצר חיסון שאכן יהיה אפקטיבי בעבור כלל הווירוסים או רובם, דבר היוצר בעייתיות בחיסון ומערער את יעילותו. אני מאמין שלמחלה יש תפקיד ואמירה כלפי הגוף ובתוכו, ולפיכך מומלץ מאוד לקחת פסק זמן של יומיים-שלושה ולנוח במיטה עד שהמחלה תעבור. בדרך זו, מתמודדים עם השפעת בצורה נכונה מאחר שמאפשרים לגוף להתחסן ולהתפתח מבלי להימנע מלהיות חולה.

לחזק את הגוף

לכל מחלה, ובעיקר למחלות הבאות לידי ביטוי בחום והפרשות שונות מדרכי הנשימה (דוגמת מוגלה בגרון, ליחה, נזלת, הפרשות מוגלתיות מהעיניים וכד'), יש סיבה ותכלית. הסיבה העיקרית היא הצטברות של פסולת בגוף, המבטאת תזונה לקויה, זיהום אוויר ומעל הכל מתח פנימי, ואותה פסולת אמורה לצאת בדרך כלשהי מהגוף. לראייה, לאחר מחלות באופן כללי ובפרט לאחר מחלות של דרכי הנשימה, ישנו שיפור ניכר במצב הכללי של האדם ובתחושתו.

את השיפור הזה נרגיש לתקופה קצרה לאחר המחלה, מאחר שנתרגל אליו במהרה ולא נשים לב להבדל וכן בגלל ש"פסולת" חדשה מתחילה להצטבר שוב. ברגע שאכן נבין את "יתרונות" המחלה, כפי שבאים לידי ביטוי בשיכול האותיות מחלה - החלמה, יהיה לנו קל יותר להתמודד עימה.

ילדים מתקשים להגיע לרמת הבנה שכזו ולכן מומלץ לעזור ולהקל עליהם. במצבים אלה, הפתרון האידיאלי יהיה דווקא שימוש במוצרים הומיאופתיים, המיועדים להקל על הילד ולקצר את משך זמן המחלה. הומיאופתיה מתאימה למבוגרים ולקשישים ובעיקר - לילדים. ייחוד ההומיאופתיה הוא בכך שהיא מטפלת בשורש הבעיה ולא רק בסימפטומים חיצוניים. טיפול באמצעות תכשיר טוב ומדויק יסייע לאדם לחלות פחות, ישפר את המערכת החיסונית שלו ויגן עליו מפני מחלות עתידיות. ההומיאופתיה היא הדרך העדינה ביותר לטפל היות שהיא איננה יוצרת דיכוי, אלא מחזקת את הילדים ומאפשרת להם להתמודד בצורה יעילה יותר מול אותם גירויים, כגון תזונה לקויה, זיהום אוויר ומתח פנימי.

הכותב הוא רופא ילדים, בעל קליניקה פרטית בת"א.

בואו לדבר על זה בפורום שפעת ומחלות חורף.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום