מה זה אימפטיגו?

(11)
לדרג

אימפטיגו מתבטאת בצורה של גלדים דביקים בצבע דבש המופיעים לרוב על עור הפנים ובעיקר סביב פתחי הנחיריים והפה. המחלה מופיעה בדרך כלל אצל ילדים אך גם ההורים ובני המשפחה המבוגרים האחרים עלולים להידבק. בכתבה תמצאו פרטים לאבחון מוקדם וטיפול במחלה.

אימפטיגו impetigo היא מחלה מדבקת שכיחה הנגרמת עקב חיידקים משני סוגים: סטרפטוקוקים וסטאפילוקוקים. אימפטיגו מתבטאת בצורה של גלדים דביקים בצבע דבש המופיעים לרוב על עור הפנים ובעיקר סביב פתחי הנחיריים והפה. המחלה מופיעה בדרך כלל אצל ילדים אך גם ההורים ובני המשפחה המבוגרים האחרים עלולים להידבק.

האימפטיגו מתחילה במרבית המקרים על שריטות בעור, עקיצות יתוש, או בעור שנפגע על ידי מחלת עור אחרת כמו דרמטיטיס אטופית או אבעבועות רוח. אצבעות שגירדו את האזור המזוהם בחיידקים מעבירות את המחלה לאזורי גוף אחרים ולילדים אחרים. אם המחלה לא מטופלת בזמן היא יכולה להחמיר ולהתבטא גם בחום, חולשה ובהגדלה של בלוטות לימפה. לאחר שהמחלה מתחילה היא יכולה להמשך מספר שבועות ובחלק מהמקרים לגרום לפגיעה באיברים פנימיים כמו הכליות.

מה הטיפול?

הטיפול באימפטיגו כולל הסרת הגלדים ורחיצת העור 4 פעמים ביום עם סבון מיוחד נגד חיידקים. גלדים דביקים במיוחד ניתן להסיר על ידי הנחה של פד גאזה טבול במיים חמים למספר דקות. לאחר הרחיצה יש למרוח משחות אנטיביוטיות לפי המלצת רופא העור. אין לחבוש את הפצעים. המשחה האנטיביוטית והחשיפה לאוויר יביאו לריפוי מהיר יותר. לעיתים יש צורך גם באנטיביוטיקה דרך הפה בצורת סירופ או כדורים.

עצות לחולים באימפטיגו

1. יש לרחוץ ידיים בתדירות גבוהה עם סבון אנטיבקטריאלי (נגד חיידקים).
2. יש להימנע מלגעת באזורי העור החולים.
3. יש לשמור על ציפורניים קצרות.
4. יש להחליף את המגבות כל יום.
5. יש להרחיק ככל האפשר ילדים בריאים מחולים כדי למנוע הדבקה.
6. יש להמשיך בטיפול לפחות שבוע לאחר שהגלדים נעלמו.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום