צרכנות רפואית מס' 78

(0)
לדרג

הכל קריטי בצרכנות השבוע: סדנה נגד התקפי לב! בדיקה לגילוי ממאירויות במח העצם! החייאת תינוקות! וגם קרם לחות

מאת: מערכת zap doctors
סדנה לטיפול בבעיות לב

סדנה לטיפול בסובלים מבעיות לב, המתקיימת בשירמ (שירותי רפואה משולבת) במרכז הרפואי אסף הרופא, מאפשרת פתיחת עורקים חסומים בלב ובגוף. ההישג מתאפשר בזכות גישה כוללת לטיפול בגורמי הסיכון העיקריים ללב.

הסדנה, המועברת על ידי רופא ונטורופת, מאפשרת למשתתפים לרכוש כלים מעשיים לאורח חיים שיאפשר להם לשפר באופן משמעותי את איכות חייהם, וכל זאת תוך שימת דגש על תזונה, התמודדות עם לחצים, תנועה ואיזון נפשי-רגשי.

הסדנא כוללת מפגשים שבועיים בני ארבע שעות כל אחד, והיא אורכת חצי שנה. בכל מפגש משתתפי הקבוצה צועדים יחד, עושים יוגה והרפייה, אוכלים ארוחת ערב בריאה, שהוכנה לפי עקרונות הבישול הבריא ללב, שומעים הרצאה מקצועית בנושא ומקיימים שיחה קבוצתית, שמטרתה לסייע לחברי הקבוצה להתמודד עם לחצים שונים ועם השינויים באורח החיים, אותם הם לומדים במסגרת הסדנה. כמו כן, הם לומדים לשפר את התקשורת הבינאישית, להתמודד עם מאפייני האישיות ודפוסי ההתנהגות המסכנים את הלב, ועוד.

בדיקות לאבחון ממאירויות

במעבדה למח עצם במרכז הרפואי תל אביב מיושמות לאחרונה סדרה של בדיקות לזיהוי מוטציות שונות בקרב חולי לוקמיה. כיום נמצאים מרבית חולי הלוקמיה (מסוג AML) בקטגוריה אחת, כשהטיפול הניתן להם דומה.

לכלל החולים נעשית בדיקה ציטוגנטית שמטרתה לעמוד על שינויים כרומוזומלים בתאי הדם שלהם, אך למרביתם (כ- 70%), נמצאת ציטוגנטיקה תקינה שאינה יכולה לזהות שינויים מולקולרים בעלי חשיבות אבחנתית. בהעדר מידע נוסף, הטיפול בכל החולים דומה, זאת למרות שהם למעשה סובלים מתתי מחלות שונות, ולכל חולה פרוגנוזה שונה.

בעקבות דיווחים בספרות המקצועית אודות סדרה של סמנים מולקולרים בעלי חשיבות במיון החולים לתתי קבוצות, הוחלט על סדרה של בדיקות לזיהוי שתי מוטציות- FLT3- ITD וה- NPM1, להן יש כאמור גם חשיבות אבחנתית אבל עשויות להיות בעתיד גם בעלות השלכות טיפוליות.

בנוסף, הוכנסה במעבדה להשתלת מוח עצם בדיקה מולקולרית חדשה לזיהוי מוטציה באנזים JAK2, העשויה לאשש מחלה מיאלופרוליפרטיבית ולסייע באבחנה במצבים שאינם ברורים דיים. גם לה חשיבות אבחנתית והשלכות עתידיות לגבי הטיפול בחולה.

עלותה של כל בדיקה - 951 שקל. במקרים מסוימים קיימת אפשרות לסבסוד של קופות החולים.

סדנה להחייאת תינוקות

הפסקות נשימה אצל תינוקות ופעוטות שונות במהותן מאלו של מבוגרים ומהוות את אחד מגורמי הסיכון היוצרים חשש עמוק אצל הורים רבים. כחלק מהרחבת שירותי מחלקת נשים ויולדות של המרכז הרפואי הלל יפה לציבור הרחב בשנה החולפת, מארגנת המחלקה סדנאות מיוחדות במסגרתן ניתנים כלים על ידי גורמי רפואה מוסמכים כיצד יש לבצע החייאה וכיצד ניתן למנוע מצבי חירום בתינוקות ובפעוטות. הסדנה מועברת על ידי פרמדיקים מנוסים ומוסמכים מטעם משרד העבודה בתחום החייאת תינוקות.

הפסקות נשימה אצל תינוקות ופעוטות נגרמות, בדרך כלל, מחנק, שאיפת עשן או אוויר מזוהם במיוחד, פציעה, זיהומים לסוגיהם ועוד, ולאו דווקא ממחלות לב השכיחות יותר בקרב אוכלוסייה מבוגרת. מכאן, שגם פעולות החירום הראשוניות שיש לנקוט במקרה של איבוד ההכרה וחוסר נשימה שונות בין מבוגרים לתינוקות.

על מנת להבטיח שקט נפשי להורים מועברים בסדנא תכנים כגון טיפול בתינוק מחוסר הכרה, שחרור דרכי הנשימה כתוצאה מחנק של גוף זר, טיפול מיידי בכוויות, עצירת דימומים חזקים ועוד.

כמו כן, ניתנים להורים טיפים וכלים על מנת למנוע אירועי חירום אפשריים בסביבה הביתית על ידי מיגון נקודות חשמל וכבלי חשמל, חינוך הילד לזהירות מחפצים חדים, מכשירי חשמל ואש, בדיקת תווי תקן של צעצועים וגודלם, הימנעות ממתן פיצוחים בגיל צעיר ועוד.

קרם לחות המסייע להתחדשות העור

קרם הלחות החדש לעור הפנים מעניק ארבע פעולות אנטי אייג'ינג אפקטיביות; טשטוש קמטים ומניעתם, פילינג עדין, לחות לעור והגנה מפני השמש: NeoNstrata DayTime Protection Cream SPF 15

קרם לחות להתחדשות עור הפנים, בעל מרקם קליל לשימוש יומיומי, המכיל נוגדי חמצון רבים וויטמין E. הקרם מחדיר לעור לחות ומחליק אותו, תוך טשטוש קמטים וקמטוטים קיימים. כמו כן, מעניק פילינג עדין לעור ויעיל בחסימה רחבת טווח של קרינה המסוכנת לעור, היות וחשיפה מוגברת וארוכת שנים לאור השמש מאיצה את תהליכי ההזדקנות של העור.

הקרם מתאים גם לעור רגיש ואידיאלי לשימוש מתחת לשכבת האיפור.

התכולה היא 50 גרם. והמחיר לצרכן הוא 249 שקל.

NeoNstrata DayTime Protection Cream מכיל ריכוז של 10% חומצות פולי הידרוקסיות פעילות. החומצות אלפא הידרוקסי (AHA) ופולי הידרוקסי (PHA) חודרות אל בין שכבות העור העליונות ביותר ומסייעות לשחרור ולהסרת תאי העור המתים שבשכבות העליונות ביותר. הסרת תאים אלה מסייעת להיפטר מצלקות השמש, כתמי הגיל וריכוזי פיגמנט מיותרים. בנוסף, החומצות סופחות ומחדירות מים אל בין שכבות העור באופן התורם לגמישות העור ולמראה עור רענן וצעיר.

לאחר ניקוי הפנים ב Neostrata Facial Cleanser , סבון נטול שומן המנקה את הפנים ביסודיות, המחליק ומחדש את העור, יש למרוח את קרם הלחות על הפנים והצוואר.

בואו לדבר על זה בפורום ניתוחי לב וחזה ובפורום "בטרם" לבטיחות ילדים

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום