אלטרנטיבי זה הכי, אחי

(0)
לדרג

ישראל גילתה את האלטרנטיבה... כאבי גב, דיקור סיני, בעיות פוריות - ובאופן לא מפתיע, תל אביבים בראש הפונים

מאת: מערכת zap doctors
תופסים כיוון

תהיה עורך דין, רופא, או מטפל בדיקור סיני - כך תאמר האם הפולניה דגם 2005 לבנה? מסקר חדש שנערך ע"י מכון
"מותגים" עבור קמפוס ברושים, ביה"ס להסמכת מטפלים, המועדון לספורט באוניברסיטת ת"א, לקראת פתיחת שנת הלימודים האקדמית עולה כי כנראה כך יהיה...

עופר אפל, מנהל קמפוס ברושים וחבר ועדת הרגולציה למיסוד תחום רפואה משלימה, מציין "ישנה עלייה ניכרת בפנייה ללימודי הסמכה כמטפל משלים".

המכללות הפרטיות פורחות ושוק האלטרנטיבי מעולם לא נראה קונוונציונלי יותר...

אז למה אנחנו כל כך להוטים ללכת בעקבות הרפואה המשלימה? האם זו רק האכזבה מהבירוקרטיה הנוקשה ומהתחום הממסדי? האם זו תקווה לשחר חדש או האם זה חלק מהטרנד העולמי של חזרה לטבע, התחברות למקורות וחיפוש אחרי משהו אחר, משהו חדש ושונה.

חלק משמעותי מהפופולאריות של התחומים המשלימים הוא עניין ההבנה שלמחלות אין "רק" פיתרון, יש גם מניעה, התחזקות, הכנת הגוף והתמודדות טובה יותר עם שעתיד לבוא - הטיפולים ה"מחזקים" תופסים תאוצה, והטיפול בבעיות שלרפואה הקונוונציונלית קשה להתמודד עמן, בעיות שאלמט הגוף-נפש בהם חזק במיוחד (גמילה מעישון, מתחים, כאבי גב, נושא הכאב בכלל, אלרגיות וכדומה).


כ- 30% מהציבור נעזרו בשרותים של רפואה משלימה
מהסקר שנערך בקרב מדגם מייצג ארצי של האוכלוסיה היהודית בקרב 510 מרואיינים, עולה כי כי קרוב לשליש מהמרואיינים (29%) נעזרים ב"רפואה משלימה", מחציתם נעזרו בשנה האחרונה (53%) חמישית בחודש האחרון
(20%).

נשים נוטות להעזר ברפואה משלימה יותר מגברים ותושבי גוש דן הם הפתוחים ביותר לתחום בכללותו.

ממצא נוסף מראה כי נשים ( 34% ) פונות יותר לרפואה משלימה מאשר גברים ( 24% ) . עוד עולה מהסקר כי אחוז גבוה ( 35%) מקרב תושבי גוש דן פונים לרפואה משלימה הגבוה לעומת הירושלמים, (19% ), 30% ממתושבי הצפון, 24% מהדרום והאחוז הנמוך ביותר בקרב תושבי השרון 22%.


הטיפולים הפופולרים ביותר:
המרואיינים ציינו 4 טיפולים שכיחים יותר :
אחד מכל חמישה מרואיינים טופל בדיקור סיני בשנה האחרונה ( 20.5% ) ואחריו טיפול ברפלקסולוגיה 19% שיאצו 15% ועיסוי רפואי 9.8%.

למי פונים, למה ואיך?

מרבית הפונים לרפואה משלימה עשו זאת לאחר ביקור אצל רופא קונוונציונאלי (48%), חלקם פנו ישירות למטפל ברפואה משלימה( 36%) 16% לא זכרו כיצד החל התהליך.


מה מפריע לישראלים של ימינו? ומהן הסיבות השכיחות לפנייה למטפל ברפואה משלימה?
כאבי גב הינה הסיבה הבולטת ביותר לפנייה למטפל . 34% מהפונים ציינו בעיה זו ; 10% ציינו "כאבי ראש" ; 7% ל"מטרות הרזייה/דיאטה".


מהם המקצועות המוכרים מתחום ה"רפואה המשלימה" ?
דיקור סיני נחשב למוכר ולמזוהה ביותר עם רפואה משלימה ( 46% מהמרואיינים): וכבר הפך כמעט לשם גנרי...
אחריו רפלקסולוגיה 38%, שיאצו 32%. נטורופתיה הוזכרה אף היא באחוזים גבוהים-14%.
מקצוע הרפואה המשלימה נתפס כאטרקטיבי בכל הגילאים.
אחוז גבוה 49% מהמרואיינים ציין דרגת אטרקטיביות גבוהה למקצוע.
האטרקטיביות גבוהה מאוד בקרב מרואיינים הנעזרים ב"רפואה משלימה" (69%). בפילוח לפי גיל עולה כי קיימת אטרקטיביות בכל הגילאים, עם נטייה קלה לגישה חיובית בקרב גילאי 18-24. ממצאים מעניינים לגבי אזורי הארץ מראים כי רוב אזורי הארץ מקצוע הרפואה המשלימה נחשב אטרקטיבי, למעט אזור השרון הצפוני, שם (בצפון הרחוק..) רק 23% רואים בו אטרקטיבי.

אז איפה אתה ממוקם ביחס לכלל האוכלוסיה? רוצה לדעת עוד?
ערוץ "רפואה משלימה" בדוקטורס: כתבות, מאמרים, מחקרים ופורומים (פורום רפואה משלימה, למשל...) בואו להכיר.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום