איך להפטר מג'ט לג - הגישה הנטורופתית

(0)
לדרג

חוזרים לשיגרה, חוזרים לעבודה - איך נפטרים מתופעות הלוואי של הג'ט לג ואין מסדרים שוב את השעון הביולוגי?

מאת: טיפים מאת חגית מורג, נטורופתית בכירה , מורה לפרחי באך בקמפוס ברושים, המועדון לספורט אוניברסיטת ת"א
חזרת פתאום - הנה אתה בבית

חזרנו מחופשת קיץ חלומית בחו"ל וכעת עלינו לחזור לחיי השגרה היומיומית. איך עושים זאת, כאשר כל מי שטס אי פעם בטיסה ארוכה חווה מן הסתם את התופעה המכונה ג`ט לג ( ובעברית: יעפת) המעבר המהיר והחד מאזור זמן אחד לאחר, משבש את השעון הביולוגי שלנו, השעון הפנימי בגופנו המופעל ע"י בלוטת ההיפותלמוס הנמצאת במוח, מכתיב לנו, במחזוריות של 24 שעות, מתי עלינו לישון, מתי להיות ערניים ומתי אנו צריכים לאכול.
הג`ט לג מתאפיין בעייפות וישנוניות לאחר טיסה ארוכה, הפרעות בשינה, הפרעות בריכוז, תחושה של חוסר התמצאות, כאבי ראש, סחרור; בחילה; או חוסר סירקולציה ברגליים ובידיים, שינויים בלחץ הדם, ברמת האנרגיה ובמצבי רוח, השעון הפנימי רוצה לילה בעוד שבחוץ אמצע היום.

"בשל הבלבול הנוצר בגוף כתוצאה מהג'ט לג, רצוי לנסות ולהקל על הגוף במישורים אחרים, מסבירה חגית מורג, מטפלת רב תחומית בנטורופתיה, מורה בכירה לפרחי באך בקמפוס ברושים בית הספר להסמכת מטפלים, המועדון לספורט אוניברסיטת תל אביב, דיילת אוויר בעבר.

אכלת אותה

שמירה על שעות ארוחה ושינה קבועות תעזור להאיץ את קצב ההסתגלות. רצוי להמעיט באכילת מזונות כבדים כגון: בשר, תפוחי אדמה מטוגנים למינהם ולהפחית בצריכת אלכוהול. מומלץ להקפיד על צריכת ירקות ופירות המספקים מעבר למינרלים והויטמינים החיוניים לגוף, גם ויטליות -כוח פנימי שיסייע להתגבר על הבדלי השעות .

קחו ויטמינים

צריכת ויטמינים מסויימים יומיים לפני שמגיעים ליעד, עשוי לסייע להפטר מהג'ט לג: ויטמין B קומפלקס הפועל על העצבים והמוח, מרגיע ומאזן וכן ויטמין C המסייע במקרה של סטרס. וג'ט לג הוא סוג של סטרס לגוף.

מלטונין

ניתן להשתמש בכדור מלטונין במטרה להאיץ את הסנכרון של השעון הביולוגי לסביבת הזמן החדשה. את הכדור יש לקחת 30 דקות בטרם אתה הולך לישון. המינון המקובל הוא 5-3 מ"ג .אולם מומלץ להתייעץ עם רופא .מלטונין הינו הורמון טבעי המיוצר בבלוטת האצטרובל, השוכנת במוח. לרמת המלטונין השפעה ישירה על מצבי העירות והשינה שלנו . מחקרים מראים שעליה ברמת המלטונין בגוף מסייעת לו במצבים של נדודי שינה . מלטונין יעיל למניעת תופעות ג'ט לג (יעפת) ביום הטיסה ושלושה ימים אחריה.

המלטונין ידוע כעוזר להתגבר על פער הזמנים בעקבות הטיסה. ניתן להשיגו בבתי טבע. בחו"ל הוא נמצא על המדפים ללא צורך במרשם.

תמציות פרחי באך

המבוססות על העקרון ההומיאופתי , יתאימו לטיפול בתסמינים של הג'טלג הם: walnut תמצית המתאימה לשינויים, הסתגלות למקום חדש ותופעות לוואי הנובעות משינויים.
Olive - תמצית פרחי באך המחזקת ונותנת כוח לאנשים מותשים. התמצית מזהה האם חוסר הכוח נובע מחוסר שינה .

Clematis - תמצית פרחי באך המתאימה לנושא של בלבול וחוסר היציבות, כשיש חוסר מושג לגבי השעה והיום או המקום. כשיש הפרת סיכרון בין השעון בסביבה לשעון הביולוגי.

בואו לדבר על כך בפורום נטורופתיה

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום