מדור טיפים מס' 94

(0)
לדרג

טיפים לקראת ניתוח להסרת משקפיים בלייזר והנחיות לשימוש נכון בחוט דנטאלי. כל ההמלצות - במדור השבועי של דוקטורס

מאת: מערכת zap doctors
ניתוח הסרת משקפיים בלייזר

ניתוחים להסרת משקפיים הפכו נפוצים מאוד בשנים האחרונות. הניתוחים מבוצעים תחת הרדמה מקומית ואינם כואבים. משך הניתוח מספר דקות וההחלמה מהירה.

^^להלן טיפים לקראת ניתוח להסרת משקפיים בלייזר:^^

1. עדשות מגע הן גוף זר בתוך העין. הן משנות את קמירות העדשה ואת מבנה העין; על כן יש להסיר עדשות מגע רכות 48 שעות לפני הטיפול ועדשות מגע קשות שבוע לפני הטיפול, זאת על מנת שקמירות הקרנית תחזור למצבה הטבעי.

2. יש להימנע מאיפור העיניים בפרט ואזור הפנים בכלל 3 ימים לפני הטיפול, וזאת על מנת למנוע כניסת חלקיקי צלליות ופודרה לעיניים.

3. אחת מההנחיות לאחר הניתוח היא להימנע מחפיפת השיער למשך מספר ימים, בכדי למנוע כניסת סבון לעיניים ולהימנע משפשוף העין בזמן חפיפת השיער. על כן, מומלץ לחפוף את השיער לפני הטיפול עצמו.

4. בשונה מניתוחים או טיפולים אחרים המבוצעים בהרדמה, לפני הטיפול בלייזר, מותר לשתות ולאכול ארוחה קלה.

5. יש להימנע מלהשתמש בבושם או באפטר שייב ביום הטיפול, וזאת בכדי למנוע השפעה של אדי התרסיס בחדר הניתוח.

6. למרות שההתאוששות מהטיפול נמשכת רק כחצי שעה והמטופל ער במהלך הטיפול, חשוב מאוד להגיע עם מלווה. כמו כן, מיד לאחר הניתוח אין לנהוג.

7. המטופל משוחרר לביתו כחצי שעה לאחר הטיפול ומגיע לביקורת ביום המחרת.

ד"ר שמואל לוינגר הוא מנהל רשת המרכזים הרפואיים "עיניים".

שמירה על ניקיון השיניים

שיניים בריאות הינן בסיס לבריאות טובה. שמירה נכונה על בריאות הפה תמנע את תופעת הריח הרע ותופעות מיותרות נוספות, כדוגמת: עששת, דלקות חניכיים ועוד. צחצוח שיניים לפחות פעמיים ביום ושימוש בחוט דנטאלי הם המפתח לשמירה על שיניים וחניכיים בריאות ומניעת פלאק ואבן שן.

מחלות חניכיים נגרמות על ידי פלאק - מצבור חיידקים דביק ולבן הנוצר בקביעות על משטחי השן ועלול להשאיר כתמים על השיניים. אוכל ומשקה מצטרפים יחדיו כדי ליצור את המשקעים הללו, הנאספים על השיניים ובמיוחד במפגש בין השיניים לחניכיים ובחללים שבין השיניים. הפלאק יכול לגרות את החניכיים ולהוביל לגינגיביטיס - השלב הראשון של מחלת חניכיים. אם הגינגיביטיס מאובחן בשלב מוקדם ניתן לטפל ולהשיב את המצב לקדמותו, אך אם מתעלמים ממנו הוא עלול להתפתח לצורה רצינית יותר של מחלת חניכיים, הנקראת מחלת מיסב השן וגורמת לנזק תמידי. הלחימה בפלאק היא חלק משמירת היגיינת הפה הנמשכת לכל אורך החיים.

ניקוי השיניים לפחות פעמיים ביום מסייע להסרת פלאק מהשיניים. לאחר הצחצוח חשוב מאוד להשתמש בחוט דנטאלי כדי לנקות את האזורים בין השיניים, שמברשת השיניים אינה יכולה להגיע אליהם.

^^טיפים לשימוש נכון בחוט דנטאלי:^^

1. קחו כחמישים ס"מ של חוט דנטאלי ולפפו באופן משוחרר את מרביתו על כל אחת מהאמות (לפפו יותר סביב אחת מהן מאשר על השנייה), והשאירו כחמישה ס"מ של חוט דנטאלי ביניהן.

2. בעזרת האגודלים והאצבעות, החזיקו את החוט הדנטאלי מתוח, החליקו אותו בעדינות מטה בין שיניכם, תוך כדי זהירות שלא לפגוע בחניכיים שלכם.

3. תמיד העבירו חוט דנטאלי מאחורי השן האחרונה. בנוסף, שחררו את החוט הדנטאלי הנקי בזמן ההתקדמות.

4. העבירו את החוט הדנטאלי מסביב לכל שן בצורת "כ" והזיזו אותו בעדינות מעלה ומטה מצידי כל שן, כולל מתחת לקו החניכיים. עברו לחלק חדש של החוט הדנטאלי כשאתם עוברים לשן אחרת.

5. בנו תוכנית ניקוי בין שיניים - בקשו מרופא השיניים שלכם להסביר על האזורים השונים בפיכם בתרשים, כך שתוכלו לתת להם תשומת לב מיוחדת.

6. ישנם סוגים שונים של חוט דנטאלי (עם שעווה, ללא שעווה, עם טעם). התייעצו עם רופא השיניים או עם השיננית שלכם באיזה סוג של חוט דנטאלי כדאי לכם להשתמש.

7. אם יש לכם ברזלים או התקן שיחזור דנטאלי (גשר) שמפריע לחוט דנטאלי רגיל, אתם יכולים לנסות את החוט הדנטאלי המושחל. לחוט דנטאלי זה יש קצה מוקשה שמאפשר להשחיל אותו בין השיניים או מתחת לגשר.

8. בנוסף לחוט הדנטאלי, קיימים מוצרים נוספים לניקוי בין השיניים: מברשות בין שיניים, קיסמים בין שיניים או התקני שטיפה. מברשות בין שיניים עובדות היטב עבור שיניים עם רווחים רחבים, פלטות, גשרים או שתלים. התקני שטיפה (לשימוש עם מים או עם שטיפת פה) משתמשים בזרם בלחץ כדי לנקות מסביב לקו החניכיים.

הטיפים באדיבות מומחי חברת Oral-B.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום הסרת משקפיים ושיפור הראייה
פורום אסתטיקה דנטאלית ושיקום הפה

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום