עדשות צבעוניות: כיצד תבחרו?

(16)
לדרג

תמיד חלמתם על צבע עיניים אחר? עדשות מגע צבעוניות עשויות להגשים את החלום. עם זאת, בדרך לעיניים הכחולות המיוחלות, חשוב לפקוח עין בנוגע למספר כללים

מאת: אורית גל

לרוב בבואנו להרכיב עדשות מגע לתיקון הראייה, אנו מודעים למרבית הכללים שמומלץ להקפיד עליהם. לדוגמה: סטריליות הידיים, הקפדה על ניקיון העדשות, משך השימוש בעדשות ועוד. אך האם אותם כללים חלים גם בעת הרכבת עדשות מגע צבעוניות?

עדשות צבעוניות (אילוסטרציה)
עדשות צבעוניות (אילוסטרציה)

עדשות מגע רכות הן אחת הדרכים השכיחות לתיקון ראייה. 9% מהזקוקים לתיקון ראייה בישראל בוחרים להרכיב עדשות מגע. כיום עדשות המגע איכותיות ונוחות ולכן רבים עוזבים את הרכבת המשקפיים לטובת עדשות המגע. אחד הגלגולים של עדשות המגע הן עדשות המגע הצבעוניות, המשמשות רבים לשדרוג המראה החיצוני ופיתוח לייף סטייל אישי.

עדשות המגע הצבעוניות מעניקות מראה חדש, אולם מומלץ למשתמשים בהן לדעת כיצד ניתן להשתמש נכון בעדשות המגע.

מהם התחומים להם כדאי לשים לב כאשר בוחרים עדשות מגע צבעוניות?

1. ייעוץ מקצועי: עדשות מגע צבעוניות הן קודם כל עדשות מגע לכל דבר ועניין. היות ומדובר על תהליך הסתגלות של העין לעדשה, חשוב לקבל הדרכה ופיקוח של אופטומטריסט מוסמך לביצוע התאמה ראשונית. מבנה קרנית העין שונה מאדם לאדם. דרגת היובש או הרטיבות שונה מאדם לאדם, דבר שיש לקחת בחשבון בעת התאמת עדשות המגע הצבעוניות. יש לזכור ששימוש ממושך בעדשות המגע, כמו הרכבת העדשות מהבוקר עד הלילה עלול לגרום לחסימת חמצן המועבר לעין ולכן עלולים להיגרם נזקים בעתיד. יש להיזהר מהתאמה של עדשות ללא אופטומטריסט, כיוון שבהתאמה ללא פיקוח של אופטומטריסט, העדשות עלולות להיצמד לקרנית ולגרום לנזק.

2. הרכבה הדרגתית: העין צריכה זמן עד שהיא מתרגלת לעדשות מגע, רגילות או צבעוניות. בימים הראשונים לאחר התאמת העדשות לעין, ההמלצה היא להרכיבן בצורה הדרגתית, כדי להרגיל את העיניים לעדשות. כלומר, ניתן להתחיל משעתיים - ולהמשיך בהדרגה, ולהוסיף כל יום עוד שעתיים.

שימו לב, מרבית עדשות הצבע עשויות מחומר בשם "הידרו ג'ל", אשר מגביל את משך ההרכבה. מומלץ להרכבה מקסימאלית בת 8 שעות, כדי לא לפגוע בכמות החמצן המגיעה לעין. חשוב להקפיד על משך זמן הרכבה הדרגתי ומותאם לשעות המומלצות. כל זה, כדי לשמור על בריאות העיניים לאורך שנים.

3. התאמה למבנה העין: כל עין בנויה מזווית קימור אחרת, עובי קרנית שונה ועוד. לכן, לא כל עדשה מתאימה לכל אדם. עדשות מגע צבעוניות מגיעות לרוב במידת קימור אחת, ועל כן חשוב ללכת לבדיקת התאמה כך שהעדשה "תשב" על העין בצורה מדויקת ונוחה, כמו בעדשות COLORS, Dispo color. תוך שמירה על לחות, חילופי דמעות, חדות ראיה, עבירות חמצן תקינה ועוד.

4. בחירת הצבע: בחירת צבע העדשה תלויה בכם וברצונכם. מדובר בטעם אישי. אך לעיתים כדאי להתייעץ עם אופטומטריסט, מכיוון שהוא בעל ניסיון ויכול לעזור לכם להתאים את הצבע הנכון לעין, כך שתקבלו מראה טבעי. לדוגמא: לאנשים בעלי גוון עור כהה, יתאימו יותר עדשות בצבע סגול, אגוז ואפור. יחד עם זאת, הצבע הפופולרי ביותר בעדשות המגע הצבעוניות הוא הירוק והאפור. למרות הרצון הגדול להיות בעלי עיניים כחולות, היזהרו - הצבע הכחול אינו מתאים לכולם ועלול לייצר מראה מלאכותי מדי.

5. היגיינה וניקיון: באופן דומה לשימוש בעדשות מגע רגילות, חשוב גם כאן לרחוץ ידיים היטב בסבון ולייבשן טרם הרכבת העדשות, וכן לשמור על ניקיון העדשה לאחר ההרכבה. עדשות מגע צבעוניות ניתנות לשימוש חוזר ולכן, לאחר הרכבתן, ניתן לאחסן אותן בכלי מיוחד עם תמיסה מתאימה המנקה את העדשה מהלכלוכים שהצטברו עליה. התמיסה המומלצת ביותר היא זו ללא חומר משמר, כיוון שזה עלול לגרום לאלרגיות מיותרות.

הכותבת היא אופטומטריסטית מוסמכת (B.optom) מבלואייז, יבואנית עדשות COLORS

בואו לדבר על זה בפורום אופטומטריה, משקפיים ועדשות מגע.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום