שלבקת חוגרת: יש חיסון

(7)
לדרג

1 מתוך 3 חולים שחלה באבעבועות רוח יחלה מאוחר יותר במחלה הקשה, כשבני 60 פלוס הם קבוצת הסיכון. כעת ניתן לקבל חיסון שימנע את המחלה

מאת: מערכת zap doctors

חודש המודעות למחלת שלבקת חוגרת. סקר חדש מגלה כי רק 20% מהציבור הרחב שמע על המחלה הקשה, האורבת לכל מי שחלה אי פעם באבעבועות רוח. החדשות הטובות הן שיש חיסון חדש למניעת המחלה. לקבל החיסון יש לפנות למידע לקופות החולים ברחבי הארץ.

שלבקת חוגרת היא מחלה זיהומית העלולה לגרום לכאבים קשים ואף כרוניים. כל מי שחלה בעבר באבעבועות רוח עלול לחלות בשלבקת חוגרת (98% מהאוכלוסיה). חלק מהחולים במחלה יפתחו כאבים כרוניים שעלולים להימשך חודשים ואף שנים. בסך הכל כ-1 מתוך 3 בני אדם שחלו באבעועות יחלה במחלה. מעל גיל 60 השכיחות וסיבוכי המחלה עולים באופן משמעותי.

במחקרים הגדולים שהובילו לרישום החיסון בעולם השתתפו בסך הכל כ-65 אלף איש. מאז האישור התחסנו ברחבי העולם יותר מ-11 מליון בני אדם. חיסון הזוסטוואקס מאושר FDA באירופה, כמו גם במדינות נוספות בעולם. החיסון מותווה לאנשים בני 50 ומעלה, ומומלץ על ידי משרד הבריאות הישראלי לבני 60 ומעלה, המלצה חופפת לאלו של רשויות בריאות נוספות בעולם (קנדה, FDA ועוד).

בואו לדבר על זה בפורום מחלות זיהומיות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום