הנקה: תרופה נגד הפרעות קשב?

(0)
לדרג

מחקר אמריקאי מקיף מגלה כי בעיות בריאות, הכוללות סוכרת הריון, עישון ואקזמה, מעלות את הסיכון להפרעות קשב וריכוז ולהיפראקטיביות. הנקה יכולה לסייע

מאת: ד"ר עמית עקירוב

עוד בנושא: דיאטה בהנקה, הנקה נכונה

שילוב של סוכרת הריונית עם מצב סוציו-אקונומי נמוך הוא גורם סיכון משמעותי להתפתחות הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות (ADHD), כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו לאחרונה בכתב העת Archives of Pediatrics and Adolescent Medicine. מנגד - הנקה עשויה להיות התרופה.

החוקרים כותבים כי בעיות בריאותיות בהריון, עישון האם במהלכו ואקזמה אטופית מעלים גם כן את הסיכון ל-ADHD, בעוד שהנקה מלאה מספקת הגנה מפני הפרעה זו, ללא תלות במשך ההנקה.

הממצאים מבוססים על מחקר אמריקאי גדול, שכלל מדגם ארצי מייצג של ילדים בגילאי 3-17 שנים. החוקרים עקבו אחר התפתחות ADHD בילדים, ובחנו את הגורמים אליהם נחשפו הילדים בעודם ברחם אמם. בין היתר נבחנו השפעות של סוכרת הריונית ומצב חברתי כלכלי, שנקבע על פי השכלת ההורים והכנסתם. החוקרים לקחו בחשבון גם את הגיל, המין וחשיפות סביבתיות בתקופה שלפני הלידה וסביב הלידה וכן בתקופת הינקות.

בסך הכל אובחנו 660 מהילדים (4.9%) עם ADHD, שכיחות סוכרת הריונית ומצב סוציו-אקונומי נמוך עמדה על 2.3% (280 ילדים) ו-25.5% (3,420 ילדים), בהתאמה. נמצא כי סוכרת הריונית וגם מצב סוציו-אקונומי נמוך היו קשורים באופן מובהק עם ADHD. כך היה גם עם בעיות רפואיות סביב הלידה, עישון ואקזמה, בעוד שהנקה כאמור סיפקה הגנה מפני הפרעה זו. החוקרים מציינים כי הממצאים מאשרים את תוצאות מחקר קודם שהדגימו קשר דומה.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום הנקה
פורום הפרעות קשב וריכוז בקרב ילדים

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום