טיפ שבועי: הנקה נכונה

(0)
לדרג

אמא, אין לך מספיק חלב להנקה או לשאיבה עבור התינוק? דוקטורס ממליץ על דרכים שונות להגברת תפוקת החלב

מאת: מערכת zap doctors

עוד בנושא: אחרי לידה, התפתחות תינוקות

כל יולדת טרייה מקבלת כיום המלצה גורפת מהצוות הרפואי שעדיף לה להניק את התינוק מאשר לתת לו תחליפי חלב מלאכותיים. חלב אם קל לעיכול, משפר ומתגבר את מערכת החיסון של התינוק, זהו המזון המושלם המכיל את כל המרכיבים החיוניים לרך הנולד. פעולת ההנקה עצמה מחזקת את הקשר שבין האם לתינוקה.

הדילמה מתחילה כאשר לאם אין מספיק חלב להניק את תינוקה. זהו מצב נפוץ למדי בקצב החיים המודרני, האינטנסיבי והלחוץ שבו אנו חיים. גם נשים שילדו טרם זמנן פג בחודש השביעי, השמיני או התשיעי ותינוקן נמצא באינקובטור, נתקלות בקושי כאשר הן מתבקשות לשאוב חלב עבורו, לא תמיד הן מצליחות לעמוד במשימה. אישה שחוזרת לעבודה לאחר שלושה חודשים אף היא נזקקת לשאוב חלב, אם היא רוצה להמשיך ולהניק.


אישה שחוזרת לעבודה לאחר שלושה חודשים נזקקת לשאוב חלב, אם היא רוצה להמשיך ולהניק. צילום: שאטרסטוק

יהודית ברגר, רוקחת ומבעלי חברת רפאל, ממליצה לנקוט בצעדים הבאים להגברת תפוקת החלב:

1. כבר בחודש הראשון כדאי ללכת לטיפת חלב ולשקול את התינוק כדי לראות אם עלה במשקל כפי המצופה. נתון זה ייתן אינדיקציה טובה למינקת אודות תפוקת החלב שלה.

2. כאשר תינוק אינו נותן מספיק שתן או תינוק בוכה כדאי לבדוק האם זה בגלל שאינו יונק מספיק או בגלל סיבה אחרת (גזים, וכו').

3. האישה המניקה צריכה להקפיד מאוד על תזונה טובה, שתייה מספקת (צריכה לשתות גם שלא צמאה) וכן חשוב לקבל עזרה קבועה בתקופה הראשונה ממישהו מבחוץ על מנת לאפשר מנוחה - בעל, מטפלת, אמא, חמה וכו'.

4. שתייה טובה להגברת תפוקת החלב הינה תה שומר או תה אניס, אשר גם עוזר בנטרול גזים אצל האם והתינוק. לא מומלץ לשתות משקאות המכילים קפאין, כגון: קפה, קוקה קולה ותה רגיל. גם תה מנטה ותה נענע אינם מומלצים כי הם מקטינים את הפרשת החלב.

5. צמחים נוספים המומלצים להגברת תפוקת החלב - זרעי או עלי אספסת, כף אחת 4-3 פעמים ביום. זרעי גדילן מצוי - כפית אחת כתושה 4-3 פעמים ביום. זרעי חילבה - כפית אחת 4 פעמים ביום (יש לקחת בחשבון שהזרעים הללו בעלי ריח חריף המופרש בזיעה לאחר האכילה).

6. רצוי להניק את התינוק מספר פעמים ביום, אפילו מדי שלוש שעות, פעולה שתגביר את הפרשת החלב.

7. מומלץ לאכול חופן שקדים לא קלויים מספר פעמים ביום, אלה יעשירו את החלב בחלבונים.

בואו לדבר על זה בפורום הנקה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום