הריון: תיקון רירית רחם

(0)
לדרג

לראשונה: רופא ישראלי הצליח לגרום למטופלת שעברה עשרות טיפולי פוריות להרות, באמצעות תיקון רירית הרחם שלה על ידי תאי גזע שנלקחו מהאשה עצמה

מאת: מערכת zap doctors

עוד בנושא: ניתוח בריאטרי, סרטן הרחם

הישג עולמי בתחום הפוריות בעזרת תאי גזע: רופא ישראלי הצליח להשיג הריון אצל אשה עם רירית רחם פגומה, לאחר שתיקן אותה באמצעות תאי הגזע שלה. רירית פגומה היא הסיבה המרכזית שבגללה מטופלים פונים לאימוץ או פונדקאות.

לדברי ד"ר איליה בר, מנהל המרכז הרפואי לפוריות בר, שאחראי על ההצלחה, המטופלת עברה 15 טיפולי הפריה חוץ גופית כושלים ושלושה ניסיונות לפונדקאות טרם הניסיון לשימוש בתאי גזע. בעזרת פריצת דרך זו הושג הריון בגוף המטופלת לאחר טיפול יחיד בתאי גזע ושימוש בביציות של המטופלת.

בעיית רירית הרחם היא חוסר יכולת של הרירית לקלוט ביצית מופרה ולהשיג הריון. עד כה לא היה פתרון לבעיה זו והפגיעה ברירית הייתה בלתי הפיכה. במסגרת הטיפול הראשון מסוגו בעולם הופקו תאי גזע מרקמת שומן של המטופלת. התאים שימשו לתיקון הרירית הפגומה ואפשרו את קליטת ההריון בטיפול ההפריה.

איך מתקנים רירית רחם פגומה?

הטיפול מתחיל באבחון מדויק של הבעיה על ידי בדיקות מעקב של התפתחות הרירית, תוך שימוש בסמנים ביולוגים, שמצביעים על רירית פגומה, שאיבת מעט רקמת שומן מהמטופלת עצמה לצורך הפקת התאים, תהליך מעבדתי של הפקת תאי הגזע, הזרקת תאי הגזע לרחם לצורך תיקון רירית הרחם, תוך כדי טיפול הורמונלי ומעקב והשתלת העובר ברחם לאחר שמדדי ניטור הביולוגי אישרו את תקינותה של הרירית המחודשת עד להשגת הריון.

הפרוצדורה החדשה תוצג בכנס תאי גזע Regenerative Medicine & Stem Cells שייערך בסין. לפריצת הדרך משמעות רבה לזוגות המתמודדים עם בעיות פוריות. חלק מהישראלים שתקועים כרגע בתאילנד היו יכולים לתקן את הרירית פה בארץ ללא צורך בפונדקאות בחו"ל.

בואו לדבר על זה בפורום פוריות והפריה חוץ גופית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום