תזונה נכונה לחתול שלי

דיון מתוך פורום  תזונת בעלי חיים

02/04/2009 | 20:34 | מאת: יעל

יש לי חתול ג'ינג'י חמוד כבן שנה ששמו סינגה. ממש לאחרונה הוא היה בבדיקה אצל וטרינר מחשש לדלקת אוזניים(מה שהסתבר בסוף כלא נכון) והוטרינרית אמרה שהוא חייב דיאטה דחוף כי הוא שוקל 5.10 ק"ג שזה הרבה מעל המשקל הממוצע לחתול בגילו. רציתי לדעת מהי כמות האוכל המומלצת עבורו והאם כדאי לחלק את המזון על פני היום או רק פעם או פעמיים ביום? והאם יש מזון מסויים שאתה ממליץ לגביו.כרגע אני נותנת לו IAMS למרות שקראתי כתבה שהם קשורים לניסויים בבע"ח ואני שוקלת להחליף את המזון. אודה לך על תשובתך ויום טוב.

02/04/2009 | 20:47 | מאת: ד"ר איתן ברנע

שלום יעל.אם חתולך הוא בגודל נורמלי ולא קטן במיוחד 5 ק"ג לחתול הוא משקל נורמלי. לגבי הערתך נושא הניסויים של IAMS הוא רכילותי ואין מאחוריו כל ממש. כל חברה שמכבדת את עצמה מחזיקה מזונות דלי קלוריות. אם עדיין את חושבת שהוא מעל המשקל הממוצע זה המזון שמתאים לו.

02/04/2009 | 21:08 | מאת: יעל

קודם כל תודה על התגובה והייעוץ המיידי :) לסינגה יש מבנה גוף קטן יחסית הוא לא מהחתולים הזכרים הגדולים ובנוסף כשהוא עומד על ארבע יש לו מן קימור כזה בגב שנראה כאילו הבטן מושכת למטה.הוטרינרית גם אמרה שהיא בקושי הצליחה להרגיש מעבר לשומן הבטני. הבעיה היא שאני ממש לא יודעת איך לחלק לו את האוכל במהלך היום.משום מה הוא כל הזמן רעב ורוצה לאכול. בעיה נוספת,אני מטפלת הוליסטית וכשבאים אלי אנשים לטיפול הוא כל הזמן מילל ומפריע ואין מצב שאני אסגור אותו בחדר כי זה רק יחמיר את המצב . יש איזו עצה גם בעניין זה? (הסיבה העיקרית להתנהגות הזאת לדעתי הוא שאני מוציאה אותו החוצה לאיזה רבע שעה כל יום כמובן בהשגחתי-אניגרה בקומת קרקע)

מנהל פורום תזונת בעלי חיים