כאבים בכך הרגל עקב פלטפוס

דיון מתוך פורום  אורתופדיה - בעיות כף רגל וקרסול

19/05/2017 | 01:09 | מאת: ישי

שלום זה כבר חודש וחצי אני סובל מכאבים בכף הרגל. 2 אורטופדיה שהייתי אצלם בדקו ואמרו שזו תוצאה של פלטפוס עם משקל ובשביל לפתור חייבים להתאים רפידה אורטופדית. הלכתי לאורטופד מוכר (רשת מוכרת) ואמרו שיש לי קריסת רגל בגלל הפלטפוס ואני צריך כאמור רפידה בשביל שתעשה קשת, תשנה זוית כרסול ותפחית עומס. עלות כ 2500 שח. אני לא מבין למה אני צריך רפידה שמכונת לייזר מסרטטת לי מסיליקון כנראה מעמק הסיליקון בעלות כזו. סהכ אני צריך קשת לכף רגל שיכולה להיות מפלסטיק קשיח עטוף בבד רך בדיוק למיקום הנל. לא צריך רפידה לכל הרגל. אין סיבה לעלות מעבר ל 200 שקל לזה. אני מרגיש שכל הסיפור הזה היא שיטה להוציא כסף מאנשים ולהניע מערכת לא ברורה. סהכ מה שאני צריך זה דבר פשוט. יש בנמצא שאתם מכירים חנות עם אורטופד הוגנים שמציעים ללקוח מה שצריך בעלות הגיוניות ? תודה רבה ישי

20/05/2017 | 12:23 | מאת: מתן

מהניסוח הנ״ל לא ברור אם בדק ואבחן אותך רופא אורתופד כף רגל וקרסול או שמא הסתפקת בביקור ובדיקה של יצרן המדרסים ב״חנות אורתופדיה״? אתה כותב ״אורתופד מוכר (רשת מוכרת)״. אכן השוק פרוץ ואתה אמור להגיע עם הפניה והמלצות האורתופד לגבי הוראות לסוג המדרס ואיזה שינויים צריך לפני בואך למדרסן ועל הדרך תתייעץ לגבי מישהו מהימן. אני עשיתי אצל כאלה מנוסים ומומלצים ע״י הרופא והמחיר היה גם 1800 ש״ח בשיטת הטבעת הרגל בספוג ולא גבס/לייזר. אולי לבעיה פשוטה אתה צריך מדרס שהעלויות שלו זולות יותר. לד״ר אחרי שפונים למישהו מומלץ- עדיף לקחת מידה בגבס/הטבעה בתבנית ספוג/לייזר? בשכיבה/ישיבה/עמידה? יש היום מגוון יצרני מדרסים ולא ברור מי הסמכות שאליה עדיף ללכת: אורתוטיסט/פודיאטור/פדולוג/פיזיותרפיסט שגם מכין?

20/05/2017 | 14:04 | מאת: ישי

לא הבנתי את התשובה. לחנות המדרסים מרשת מוכרת הגעתי עם הפנייה מרופא אורטופד כמובן. הייתי אצל שני רופאים אורטופדיים ושניהם אמרו שאני צריך מדרסים.

20/05/2017 | 14:26 | מאת: מתן

ע״י מי נבדקת? עדיף אורתופד כף רגל וקרסול ואחד טוב.. אם תתייעץ איתם הם בטח מכירים מדרסן טוב, אך על המחיר אין פיקוח. לצערי גם אני שילמתי סכומים גדולים ועל כאלה שרופאים המליצו. מחיר לא מעיד בהכרח על איכות, יש פה מכלול של פרמטרים. בהצלחה!

מנהל פורום אורתופדיה - בעיות כף רגל וקרסול