האם ANKLE FUSION הוא הפיתרון?

דיון מתוך פורום  אורתופדיה - בעיות כף רגל וקרסול

13/02/2017 | 12:10 | מאת: א.ב.

בעקבות ניתוח מלפני 22 שנה, קושי פתאומי בהליכה, ולעיתים בעמידה. ב CT: מצב לאחר ניתוח עם קיבוע מתכתי ע"י פלטה וברגים בפיבולה ובפטישון החיצוני וע"י ברגים בטיביה ובפטישון המדיאלי. הודגם סקרלוזיס וציסטות סוב-קונדרלים וארוזיות בפנים הארטיקולרים של המפרקי הטלרי, מערב את כל העצמות עם היצרות של המפרק. הודגם פרגמנט גרמי באספקט החיצוני קדמי של מפרק זה. היווצרות אוויר בכמות קטנה במפרק הטלרי. גדול בצוואר עצם BEAK לציין עיוות של הקצה הדיסטלי של הטיביה עם הרחבה וכמו כן גם עיוות של עצם הטלוס והודגם הטלוס. המפרק הסוב-טלרי נראה שמור. לציין דורבן. peroneum. os הודגם שאר המבנה הגרמי נראה שמור. האם קיבוע פנימי- ANKLE FUSION הוא הפיתרון? כיום במילא יש לי 10% תנועה בקרסול. באיזה מידה קיבוע פותר את בעיית הכאבים? תודה!

לקריאה נוספת והעמקה

שלום רב לפי תיאורך, מדובר בשחיקה קשה של המפרק. ניתוח לאיחוי (ביטול למעשה) של המפרק בהחלט יעזור לכאבים אלו. כאשר אין תנועה כמעט במפרק אין חשש מאיחויו. בחירת הניתוח (איחוי או החלפה) תלויה בגיל החולה, מצב בריאותו ורמת תפקודו וצרכיו. בברכת רפואה שלמה ד"ר אלון בורג DR.ALON-BURG.CO.IL

15/03/2017 | 11:44 | מאת: א.ב.

בהמשך לשאלתי הנ"ל, אני בת 66, בריאה, פעילה ועדיין צריכה את הקרסול... המליצו לי על קיבוע ובהתייעצות נוספת נאמר לי שאני מתאימה גם לקיבוע וגם להחלפת מפרק, כאשר החלפת מפרק מומלצת יותר. כיוון שמפרק מחזיק בין 5-12 שנה ואם יש תקלה, הפתרון ניתוחי, אני נוטה לקיבוע. בהקשר לכך נאמר לי שגם קיבוע לא ימנע ניתוח עתידי של ארטיטיס בעצמות שעליהן יפול העומס. האם זה נכון? והאם שתי האופציות מטפלות בכאב המפרק באותה רמה? האם יש עוד שיקולים שעלי לקחת בחשבון? באופטימיות, אם אני מנסה לבדוק הצלחת הניתוחים הללו לאחר כ 20-25 שנה, להחלפת מפרק בעצם אין נתונים לתקופה ארוכה כל כך.... תודה!

מנהל פורום אורתופדיה - בעיות כף רגל וקרסול