שאלה לפרופ' סלע היקר - תסמונת המדור הקדמי

דיון מתוך פורום  אורתופדיה - ייעוץ על ואורתופדיה אונקולוגית

05/05/2009 | 19:50 | מאת: עומר

שמי עומר, אני בן 18. לאחר כשנתיים שבהן סבלתי מכאבים שהופיעו בזמן מאמץ באיזור בשרירי השוקיים - גם בצדדים וגם בשרירי התאומיים האחוריים - הכאב הופיע כמספר שניות לאחר תחילת מאמץ - מאמץ כמו עליית במדרגות, או שהכאב הופיע רק שהגברתי את הריצה לקצב מסוים (בקצב איטי הבעיה לא כך כך מורגשת). לאחר מספר אבחונים, כולל בדיקת לחצים, אובחנתי כסובל מ"תסמונת מדורית" או "תסמונת המדור הקדמי". קיבלתי החלטה והחלטתי לבצע את הניתוח - שכן הבעיה מגבילה אותי ממאמצים מסויימים, ואני מעוניין לשרת ביחידה קרבית, ואם אוכל אף מובחרת ואני מוכן באמת לעשות הכל בשביל זה. ואכן, ביצעתי את הניתוח בדצמבר האחרון, ונמנעתי מפעילות גופנית למשך כחודשיים וחצי-שלושה, ומאז התחלתי להתאמן, אבל אני לא רואה שיפור משמעותי - עדיין, כשאני מנסה להגביר את קצב הריצה, הכאבים מופיעים - במדרגות למשל, הכאב מופיע בחלק הקדמי - בחלק בו בוצע הניתוח, ובריצה השרירים הכואבים הם האחוריים. בנוסף, אני לא יודע אם הדבר אמור ליהיות ככה, אבל ישנה עדיין נפיחות באזור הניתוח, והמקום עדיין רגיש - אם אני מקבל מכה שם הדבר כואב יותר ממה שכאב לפני הניתוח. כמובן שבהקדם אני אגש שוב לביקורת אצל הרופאים, אבל אשמח לקבל ולשמוע את חוות דעתך בעניין. בתודה והערכה, עומר.

בהנחה כי שחרור הלחץ בוצע באופן מלא, צריך לחכות כשנה, כדי להעריך תוצאה סופית של הניתוח ולבצע הערכת מצב עדכנית. בינתיים, חשובה הדרגתיות במאמץ.

07/05/2009 | 14:44 | מאת: עומר

אני די לחוץ מפני שבאוקטובר יש לי יום סיירות שהוא מעין גיבושון של הצבא ומאוד חשוב לי להצליח בו. הייתי אמור ליהיות בגיבושון הזה עוד לפני שלושה חודשים אבל כמובן לא יכולתי לבצעו בגלל הניתוח ודחיתי בשל כך את הגיבוש וגם את הגיוס שלי ואני לא חושב שאוכל שוב לדחות את הכל, לכן אשמח לשמוע את דעתך בעניין - אני מפחד שאם אני אחכה עם זה והדבר לא יטופל עד אוקטובר, אני לא אוכל לתפקד כמו שצריך ולהשיג את המטרה שלי ביום הסיירות שלשמה אניבאמת נותן הכל.

מנהל פורום אורתופדיה - ייעוץ על ואורתופדיה אונקולוגית