כדור אחד זיבן

דיון מתוך פורום  גמילה מעישון

23/10/2003 | 07:15 | מאת: אייל

אני בן 35 מעשן 15 שנה הפסקתי לעשן לפני שבועיים בעזרת הזיבן +שימוש מניקורט בנתיים אני מצליח לעמוד בזה אני משתמש רק בכדור אחד ליום האם אפשר להמשיך בכדור אחד ליום אם כן לכמה זמן האם דיכאון זו תופעה של הגמילה או של זיבן התחילה לי נשירה קלה של שיער אני לא מקריח יש לציין אם זה תופעה של הכדור או של הגמילה מחכה לתשובה אייל

לקריאה נוספת והעמקה
26/10/2003 | 00:48 | מאת:

אייל שלום!! ניתן להמשיך גם בכדור אחד של זייבן לפחות למשך חודשיים. במידה ועדיין הינך נוטל ניקורט יש לשאוף להפסיק השימוש בהדרגה רצוי לפחות מספר שבועות בטרם הפסקת הזייבן. התחושה של שינויי במצב הרוח קשורה קרוב לודאי לתופעת הגמילה ואולי יש צורך להעלות את המינון של הזייבן. לגבי נשירת השיער לא מצאתי תיעוד לנושא בהקשרים האמורים, ממליץ על השלמת מידע והמשך מעקב וברור הרופא המטפל. בהצלחה נוה

01/11/2003 | 10:45 | מאת: סמדר

אייל, אני גם לוקחת זייבן [סיבוב שני] ומנסיוני ומשיחה עם אנשים נוספים הנוטלים את התרופה, לאלו שיש להם נטייה לדיכאון הכדור יכול ליצור סוג של דכאון. אצלי לדוגמא, נטילת הכדור במינון המומלץ [2 כדורים] יוצרת תחושת היפר ואנרגיות גבוהות שבסופן תמיד מגיעה נפילה חזקה ותחושה שאני מזהה כדכאון [ סבלתי מדכאון בעבר]. היות וזיבן הוא במקור כדור שנועד לטיפול בדיכאון והפסקת העישון הייתה תופעת לוואי שהתגלתה תוך כדי, אתה בעצם נוטל תרופה שבפירוש משפיעה על המצב הנפשי. כביכול, זוהי סתירה שכדור שמטרתו המקורית היא לטפל בדיכאון -גורם לדכאון, אך זוהי עובדה ידועה כי אצל חלק מהסובלים מדכאון התרופות האלו עושות את הדבר ההפוך. הכדור עוזר, ללא ספק, להפסקת עישון, ואני מנסה לזכור את זה כאשר אני סובלת מתופעות הלוואי [ דכאון, נדודי שינה וכו,]. בסופו של דבר זה מחיר ששוה לשלם. בהצלחה.