זיבן
דיון מתוך פורום גמילה מעישון
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום אני בחורה בריאה בת 32 מעשנת. עושה עכישו סדנא למניעת עישון במטרה להפסיק לעשןץ המליצו לנו בסדנא לקחת זיבן, בין השאר כשהלכתי לרופא מהשפחה הוא נתן לי מרשם לזיבן. אף במפגש הנוכחי המונחה על ידי רופא ועובד סוציאלי נאמר לי כי לזיבן יש כמה תופעות לוואי. החמורה ביניהם פירכוסים אבל זה קורה אחת להמון אנשים. נטען כי אם לאדם בריא שאינו לוקח תרופות למשל יש אימא שהיתה לה נטייה אפילפטית בעבר למשל התקף או שניים והיא עד היום מטופלת באמצעות כדור מתאים לאדם לא כדאי לקחת את הכדור כי יתכן וזה תורשתי וגם אם לא יצא לפועל זה נמצא אצלו רסציבית לאדם כזה אסור כך נטען לקחת זיבן כי הוא עלול לפתח פירכוסים. לאימי היתה בעבר נטיה כזאת והיא מטופלת אצל נוירולוגית על ידי כדור ומאז זה לא קרה בהנחה שהנני בריאה האם אכן אסור לי להשתמש בזיבן ואני נמצאת באוכלוסית סיכון לפתח תופעת לוואי כזו? או שכן ביכולתי לקחת את הכדור אודה לתשובה בפורום יפעתי
שלום יפעתי, ההנחיה היא לא ליטול את הטיפול למי שסבל או סובל מאפילפסיה. את בת 32 שנה ולפי דבריך אין לך היסטוריה של פרכוסים. על פי הנתונים המצויים בידי כרגע, איני רואה מניעה לשימוש בזייבן על ידך, אך עליך לפנות לרופא המטפל המכיר אותך ואת ההיסטוריה הרפואית שלך ושל עוד בני משפחה. בהצלחה, איה ד"ר איה פלג, אתר: www.ayapeleg.co.il
ד"ר איה פלג שלום רב! אני נוטל זיבן מזה שלושה שבועות ולא מעשן בכלל. זאת לאחר 18 שנה בהם עישנתי כקופסה ליום.כל ניסיונותי להיגמל ללא תרופות עלו בתוהו. יחד עם זאת הייתי מעוניין לשאול מספר שאלות על הזיבן: 1. האים נערך מחקר ארוך טווח שבודק את השפעת הזיבן לאחר מספר שנים(בזיקנה למשל)? 2. מהוא משך הטיפול המומלץ? 3. האים בסיומו של התהליך אתה נשאר עם כוח רצון בלבד או שלתרופה יש השפעה נוספת מלבד העזרה שבגמילה הפיזיולוגית?? אודה על תשובתך ...... נגמל מזה שלושה שבועות!