הפסקת עישון
דיון מתוך פורום גמילה מעישון
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום אני הפסקי לעשן לפני חודש וחצי בכוחות עצמי. לאחר שבוע היו לנפחויות בבטן וצרבות נוראיות זה הפסיק ועכשיו חזרו הצרבות. העם זה יכול להיות חלק מתהליך הפסקת העשון? תודה ירדן
שלום ירדן, התחושות שציינת יכולות להתקשר לתהליך הפסקת העישון, בעיקר בתחילת התהליך. הנפיחות בבטן קשורה לשינוי תהליך ספיגת האוכל ועיכולו, זאת ללא כל החומרים המזיקים בעשן הסיגריה. הצרבת קשורה להעדר ניקוטין (שהוא חומר בסיסי) ושינוי במאזן חומציות-בסיסיות. הדברים חולפים עם התקדמות התהליך וניקוי הגוף. ניתן להקל זאת על ידי שתיית מים ותזונה נכונה. במידה והצרבות קשות, ניתן להעזר בטיפול תרופתי שניתן על ידי הרופא המטפל. בהצלחה, איה ד"ר איה פלג, אתר: www.ayapeleg.co.il