"גמילה מעישון-עליה במשקל?"
דיון מתוך פורום גמילה מעישון
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
ידוע שגמילה מעישון מביאה שרשרת של תוצאות ומבניהם העליה במשקל ..רציתי לדעת מה בעצם גורם לעליה?הקושי בהפסקת עישון שהאוכל קצת מעביר?אוו שחוסר ניקוטין בגוף מביאה לעליה? לסיכום..האם העליה היא פסיכולוגית ומהווה בעצם תחליף לסיגריה וכך עולים?אוו שזה דבר פזיולוגי שלא ניתן לפתור ? ואם כן זה פיזיולוגי מה עושים?מה הפיתרון לא לעלות במשקל?
שלום קטיה, הסיבות לעלייה במשקל כוללת גם היבטים פזיולוגיים וגם היבטים התנהגותיים, שהם העיקר וניתנים לשליטה. החלק הפיזיולוגי כולל למשל: עליה בתאבון בהעדר ניקוטין, שינוי והאטה של מערכת העיכול, שיפור חושי הריח והטעם. החלק ההתנהגותי כולל פיצוי שחסר סביב הפה, אכילה של דברים נוספים בסיום ארוחה (דבר שקשור לעישון), מתח וגעגועים לסיגריה שמובילים לאכילה נוספת. חשוב להיות מודעים לכך, לשתות הרבה מים ולעסוק בפעילות גופנית. בהצלחה, איה ד"ר איה פלג, אתר: www.ayapeleg.co.il