האם גמילה מעישון יכול לפגוע בבריאות ?

דיון מתוך פורום  גמילה מעישון

25/03/2006 | 07:16 | מאת: מירי

אמא של חברה שלי הפסיקה לפני בערך 5 שנים לעשן ומאז יש לה כל הזמן בעיות בבריאות , זה התחיל משיעול כרוני והגיע לאנילציה יומיומי ובעיות בריאות ובנשימה - חברה שלי אמרה לי שזה כאילו שהגוף שלה קיבל שוק מהפסקת הסיגריות ולא התגבר על זה והיה עדיף שהיא תמשיך לעשן ( כמובן שעכשיו זה כבר מאוחר מידי כי הגוף שלה כבר קיבל את ה" מכה " - לדבריה ) . עכשיו בת הדודה שלי בגמילה והיא לא מפסיקה להשתעל ואני חוששת מבעיות בריאות ובנשימה כמו שקרה לאמא של חברתי - האם יש דבר כזה שהגוף לא מקבל את הגמילה ומשם מתחילים הבעיות ? אני יודעת שזה " נורמאלי " להשתעל בגמילה אבל זה אמור להיות תקופה קצרה , לא ? האם יש משהו שיכול לעזור לשיעול של בת דודתי ?

25/03/2006 | 11:04 | מאת:

שלום מירי, בעיות בריאות לא נגרמות כתוצאה מתהליך הפסקת עישון - ההיפך הוא הנכון!!! בתחילת התהליך, הגוף מתנקה ממרכיבי העישון ואילו סימנים חיוביים, נחוצים וטובים להתקדמות התהליך. למשל - ריסני הנשימה מתחילים לצמוח מספר ימים לאחר הפסקת העישון ובעקבות כך הזפק (העתרן)יוצר החוצה ויתכן שיעול והוצאת ליחה. הדבר אורך מספר ימים - שבועות, תתלוי גם בהרגלי העישון. על מנת להקל על השיעול ניתן לשתות הרבה מים ולהתאזר בסבלנות. במידה והדבר מטריד מאד, רופא המשפחה יכול לסייע במתן טיפול תרופתי להקלה. בהצלחה, איה ד"ר איה פלג, אתר: www.ayapeleg.co.il

28/03/2006 | 09:26 | מאת: ארנון

שלום , אני בן 50 ובריא .הפסקתי לפני חצי שנה לעשן ,אחרי כמעט 30 שנה.בחודש האחרון יש לי כאב פנימי חד ודוקר בחזה צד ימין(לא בשריר החזה) .רופא המשפחה אמר לי שזה כתוצאה ממתח או התקררות קלה או הרמת משא כבד ונתן לי "אביטרן" ל 3 ימים. הכאב נעלם ב 90 אחוז וחזר עם כאב זהה לאחר שבוע . במקביל עשיתי גם בדיקות דם כלליות (אין את כל התשובות כרגע). האם הכאבים בחזה זה כתוצאה מהפסקת העישון ?האם עלי לעשות בדיקות נוספות או טיפול אחר?