לא מעשן שנתיים אבל מתגעגע.

דיון מתוך פורום  גמילה מעישון

09/03/2006 | 12:50 | מאת: מרסלו

עברתי התקף לב פני שנתיים. במשך שנה לא עישנתי. בפברואר שנה שעברה התחלתי לחלום על סיגריות. היתי מאוד עצבני. עישנתי 2 סיגריות, נבהלתי, ומאז אני משתמש באופן קבוע בניקורט 2 מ"ג. אני עדיין מתגעגע לסיגריות, חולם על זה ולפני כיומיים עישנתי רבע סיגריה. אנו מוכרח לציין שעכשיו קשה לי להיות בחברת מעשנים בגלל הריח ועשן, אבל עדיין אני לא נגמלתי פסיכולוגית (כנראה). האם יש משהו שיכול לעזור?

12/03/2006 | 20:34 | מאת:

שלום מרסלו, הצלחת בתהליך הפסקת העישון וחבל לחזור אחורה. עליך לזכור כי גמילה מעישון הינה טוטלית, ללא אופציה של עישון מידי פעם. סיגריות בודדות עלולות לדרדר את כל התהליך לנקודת ההתחלה. טיפול מקצועי של מומחה גמילה מעישון (אישי או קבוצתי) מסייע להתמודד עם הנקודות שהעלת. בנוסף, הוכחת יכולת להצליח בגמילה ועליך לתרגל את הדרכים שסייעו לך בתחילת הדרך ולעבור את המשבר הנוכחי. הזכר לעצמך את הסיבות שהובילו אותך לתהליך ההפסקה ואת היתרונות שחווית במהלך השנה האחרונה. בהצלחה, איה ד"ר איה פלג, אתר: www.ayapeleg.co.il

13/03/2006 | 11:07 | מאת: אייל

הכלל פשוט - שכטה אחת ואתה בפנים בתוך כל הסיחרור הזה שאתה מרגיש אותו עכשיו. קח בחשבון שמיום שהחלטת לההפסיק אתה בעצם לא מעשן בפועל, אבל לעולם לא תהיה כמו מי שמעודו לא עישן. אנחנו (כן גם אני) נחשבים כמעשנים על תנאי וכל "עבירה" תחזיר אותנו שוב לקושי של התחלת גמילה. רבים לא רוצים להתמודד עם הקושי הזה שוב וחוזרים לעישון מלא. לכן תקבע לעצמך כלל פשוט פשוט - לעולם אל תיקח שכטה יותר. הניקורט שאתה לוקח רק מזיק לך לדעתי כי הוא ממשיך להשאיר אותך תלוי בניקוטין. או שאתה נקי מניקוטין או שאתה לא. אין אמצע!