עישון בגיל 69
דיון מתוך פורום גמילה מעישון
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
בן זוגי מעשן כ-20 סגריות ליום. הוא ניסה להפסיק לעשן פעמים רבות (גם בעזרת זריקה) אל ללא הצלחה. שאלתי היא: האם בגיל זה יש אפשרות להפסיק לעשן...ואם כן...כיצד? האם הנזק שכבר נגרם הינו בלתי הפיך, כלומר, גם אם יפסיק לעשן לא תהיה השפעה על מצב הבריאות באופן ניכר. תודה.
שלום דליק, יש חשיבות לגמילה מעישון בכל גיל ולגוף יש יכולת מדהימה לפצות עצמו על חלק גדול מנזקי עישון. היתרונות של התהליך באים לידי ביטוי בהקשר של תחלואה, שיפור הבריאות, מניעת התדרדרות קיימת באם יש נזקים ושיפור איכות החיים. אנשים בגיל מבוגר יותר מבן זוגך עוברים את ההתהליך והתגמול עבורם הוא עצום. טכניקה יעילה לגמילה משלבת את הטיפול התרופתי (זייבן, תחליפי ניקוטין) והצטרפות לטיפול הניתן על ידי מומחה גמילה מעישון (אישי, קבוצתי). בהצלחה, איה ד"ר איה פלג, אתר www.ayapeleg.co.il