הפסקת עישון - תופעות לוואי
דיון מתוך פורום גמילה מעישון
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, אני גבר בסביבות ה 50 לחיי. לפני כשלושה חודשים הפסקתי לעשן באופן עצאי לגמרי ללא כל טיפול בתרופות או מטפלים. עישנתי בערך 35 שנים חפיסה וחצי ליום - 30 סיגריות ביום. מאז שהפסקתי לעשן ועד היום אני סובל מתופעות לוואי קשות בעיקר נשימה כבדה בפרט בשעות הערב,מלבד זאת הרצון לעשן עדיין קיים בעיקר לאחר ארוחות או בעת שתיית קפה. ברצוני לדעת אם יש אפשרות למנוע את התופעות האלו, הן גורמות לי לחוסר נוחות וחוסר שקט. תודה מראש מרסל
שלום מרסל, ברכותי על הצלחת התהליך - התמד בכך! הגמילה מעישון מורכבת וכוללת גם את החלק הפיזיולוגי של ניקוי הגוף ממררכיבי העישון ובכללם הניקוטין וגם את הגמילה הנפשית ולמידה לחיות ללא הסיגריות בסיטואציות שונות. התהליך לוקח זמן, בעיקר כשמדובר בהרגלי העישון שציינת. החשק לעשן שכיח לשלב הגמילה בו אתה נמצא ויהיה קיים גם בחודשים הקרובים, אך העוצמה והתדירות שונים וקל יותר יהיה להתמודד עימם. צריכים הרבה סבלנות והתמדה. לגבי קשיי הנשימה - איני יודעת בדיוק למה אתה מתכוון. היה אמור להיות שיפור בתפקודי הנשימה עקב החדרת חמצן והעדר חד תחמוצת הפחמן. יתכן ואתה מתכוון לליחה ולשיעולים הקשורים לניקוי הגוף. ממליצה לך לבדוק עם הרופא המטפל סיבה אחרת אפשרית לתחושות אילו. בהצלחה, איה ד"ר איה פלג, www.ayapeleg.co.il
בכל מקרה, בסוף הרמתי את הפיצה, הסתכלתי עליה וחשבתי איזה בזבוז זה יהיה לזרוק פיצה כזו... אז כמובן שאכלתי אותה, ואז הקהל הרב (ילד על אופניים וזקנה) שהיה בסביבה חש הקלה על החלטתי האמיצה (או שבעצם הם צחקו עלי?) ואם לא הייתי ממהר, הייתי מסביר להם על הקונספירציה שזה עתה חשפתי! "אני נותן לזה ציון 10", אמר רום שני בן ה-11 בלהט הטעימות והדירוגים, ולא ידע שהוא מצטט שורת מחץ שכבר הפכה לקאלט מן הסרט האלמותי שעל שמו קרויה הפיצרייה. אוה, הרגע ששהוא שבו ג'וליה רוברטס, אנאבת גיש ולילי טיילור מתחבקות עם הטבחית השמנמונת אל מול ה"I give it a perfect ten". רוצו לבלוקבסטר אם ביליתם במאדים או שעוד לא נולדתם כאשר "מיסטיק פיצה" הוקרן. ל"מיסטיק פיצה" יש חסידים שטוענים שהיא הטובה ביותר בארץ. מוני, המוח שמאחורי הבצקים של המיסטיק, מייצר שלושה עוביים של בצק, http://www.pizzanet.co.il שלושתם מצוינים. התיבול עז ומורכב, ויש גם לחם שום ותבלינים, ופיצות אישיות על בצק עבה ותפוח. ולשם שינוי, כאן אפשר בהחלט לקחת הביתה, ומומלץ לנסוע לגבעתיים לצורך ההתנסות. יש גם טיפ מהטבח ("אבל אל תגידו שאני אמרתי"): אפשר להקפיא פיצה בעודה חמה ומבעבעת, ואז לחמם בתנור לוהט, כשרוצים. וזה עדיף על פני פיצה שהמתינה שעות בטמפרטורת החדר וחוממה מחדש. הפנמנו.