עישון וחמצן
דיון מתוך פורום גמילה מעישון
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
* שים לב! הקובץ שצורף יעלה לאתר רק לאחר אישור מנהל הפורום.
ד"ר איה פולג שלום, האם זה נכון לעישון גורם לירידת רמות החמצן בדם? האין זה מסוכן? איך אני יכול לבדוק את מצב החמצן בגופי?
שלום יואב, בעשן הסיגריה כ - 5000 חומרים המזיקים לבריאות. אחד מהחומרים הוא חד תחמוצת הפחמן. הגז הנ"ל מתחבר להמוגלובין ומונע התחברות לחמצן. לכן, כמות החמצן המועברת לרקמות השונות ולשריר הלב נמוכה בהרבה. לכך מתקשרת למשל תחושת עייפות וירידה בכושר הגופני. זוהי רק המחשה אחת בלבד לנזקי העישון. ניתן לבדוק רמות של חד תחמוצת הפחמן (CO) על ידי מכשיר נשיפה. המכשיר נמצא בחלק מסניפי קופות החולים או באגודה למלחמה בסרטן. איה