נרגילה וסיגריות
דיון מתוך פורום גמילה מעישון
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב הרי זה ברור מאליו שעישון נרגילה מזיק לבריאות בכלל ולבריאות הלב בפרט אבל השאלה שלי האם יש לך מושג עד כמה מזיק עישון הנרגילה אם משווים אותו לעישון סיגריות .יש כאלה שאומרים שחצי שעה של נרגילה זה כמו 20 סיגריות עד כמה זה מדויק אשמח לקבל תשובה תודה רבה מראש
שלום אלקס, כפי שציינת, לעישון נרגילה יש נזקים לטווח קצר ולטווח ארוך. יש עדויות מחקריות מצטברות לגבי נזקים אילו. אחד ממרכריבי התערובת הוא הניקוטין, המצוי בעשן הסיגריות והוא חומר ממכר. יש רמות גבוהות של חד תחמצת הפחמן ושל זפת (עתרן). חשוב לדעת, כי המים לא מסננים ומנטרלים את השפעת החומרים המזיקים. אחת מהבעיות בעישון נרגילה היא העלייה בהתדבקות במחלות זיהומיות למשל הרפס ושפעת, וגם פטריות באצבעות. ואכן, על פי ארגון הבריאות העולמי, לעישון נרגילה אחת (כ-45 דקות) יש השפעה כמו לעישון חפיסת סיגריות שלמה. כלומר, הנרגילה אינה תמימה כמי שחלק נוהגים לחשוב! איה