איך להתמודד עם תופעותלוואי של הפסקת עישון

דיון מתוך פורום  גמילה מעישון

05/10/2004 | 13:10 | מאת: דגנית

שלום ד"ר נווה. הפסקתי לעשן לפני כחודשיים (אני מאוד משתדלת לא לספור ימים כדי לא להתייאש) בעזרת הזייבן. נטלתי את הכדורים במשך חודש וקניתי חבילה נוספת שמתוכה השתמשתי רק בכמות קטנה של כדורים. סבלתי מעצירות נוראית וברגע שהפסקתי את השימוש בכדור הכל פחות או יותר הסתדר. מערכת העיכול שלי מאוד רגישה והיא לא חזרה לתיפקוד נורמאלי מאז, אני מרגישה אחרי האוכל נפיחות איומה שתמיד הייתה נפתרת ע"י הדלקת סיגריה. נוצר מצב אבסורד שבו אני מרגישה כל הזמן צורך עז לסיגריה כדי להקל על הרגשת הכבדות בבטן ומצד שני אני כל כך נהנת, סוף סוף אני יכולה לנשום, לרוץ... דבר נוסף אני לא מפסיקה להרגיש רעב באופן אוביקטיבי, זה לא צורך של פיצוי, אני ממש חוששת מהשמנה, יש פתרונות חוץ מספורט שאת זה אני עושה בכל מקרה? אשמח אם תענה לי, דגנית

לקריאה נוספת והעמקה
06/10/2004 | 10:59 | מאת:

דגנית שלום!! ממליץ להתמיד בהפסקת העישון ולפנות לתזונאית להתאמת הרכב המזון שהינך צורכת. עד אז ניתן להעזר בתוספת של אצידופילוס (בחיידקים הטובים למעיים") אין צורך במרשם רופא. בהצלחה נוה

13/10/2004 | 02:57 | מאת: דני

מנסיוני. בעבר מעשן כבד, 37 שנה ,50 סיגריות ביום. הפסקתי לעשן לפני 9 שנים.והצלחתי. ניסיתי את כל השיטות . אך שיטת ההחלטה האישית והרצון להיגמל מהתלות בקופסא ובמצית היו חזקים מכל. נעזרתי בקבוצת תמיכה וללא כל תרופה .(לפני כן ניסיתי היפנוזה, דיקור,ועוד וללא הצלחה) בתחילת הדרך לקח זמן עד שמערכת חילוף החומרים התארגנה. עליתי במשקל . אך שמירה על דיאטה(קשה יותר מהלחימה ברצון לעשן) ופעילות גופנית שומרות של אשמין יותר מדי. בהצלחה

20/04/2006 | 19:46 | מאת: ביהדליה

ניסית להפסיק לעשן עם זיבן ניקורט ועודאני לא זוכרת את השם ולא הצלחתי להפסיק תופעות הלואי - היובש בגרון הטעם הנורא בפה לא יכולתי לישון חוסר תיאבון .לא יכולתי יור והפסקתי .קבלתי סרטן בשד לפני שנה ושוב ניסתי עם הזיבן ולא הצלחתי עכשיו גילו אצלי סטימת עורקים ברגל שמאל יותר ברגל ימין פחות .אני מקבלת אלקטרקסיו-075 ביום.אומפרדקס 400 מ"ג+קרטיה 1 בערב .אומפרדקס 40 מ"ג-ארט 50 פעמיים ביום כואבות לי מאד הרגליים והשרירים ואני יודעת שאם אני לא אפסיק לעשן אני אמשיך לסבול.במידה ואתם יכולים לעזור לי אודה לכם מאד.כל הצעה מצדיכם תעזור לי.