עובר קפוא על בסיס טבעי

דיון מתוך פורום  טיפולי IVF - תמיכה

16/04/2023 | 18:57 | מאת: Pgd

שלום, החזירו לי עובר קפוא אחרי pgd על בסיס ביוץ טבעי בן 5 ימים לפני שבועיים, התבקשתי מהרופא לקחת תמיכה של אנדומטרין פעמיים ביום. אחרי שבועיים (היום) קיבלתי תוצאה של בטא 1400, והנרות נגמרים לי ליום למחרת, לפי הבנתי אני בשבוע 4+5. שאלתי את הרופא אבל תשובתו לא הייתה ברורה. הוא אמר שאפשר שאפשר להפסיק את התמיכה בגלל שזה הריון ספונטני שלי. האם זה הגיוני להפסיק את הנרות בשלב כזה? אני ממש מפחדת. תודה רבה!

אני נוהג להמליץ על המשך נטילת התמיכה עד שבוע 8.

23/04/2023 | 17:37 | מאת: Pgd

בהמשך לשאלה, ביום ראשון הייתה האחרונה 1400 ביום שלישי 2500, אחרי יום הפסקתי עם האנדומטרין בעצת הרופא שלי, ואז התחילו כאבים חזקים בגב ודימום קל, הייתי בטוחה שזה הפלה, נכנסתי ללחץ והמשכתי לקחת אחרי יומיים שלא שוב את הנרות. מאז הכאב נעלם לגמרי, אבל כל תסמיני ההריון נעלמו, החזה פחות כואב אין יותר התכווצויות והדימום נעלם. שבוע לאחר מכן ביום ראשון עשיתי בטא ויצא 12400. האם יש סיכוי להריון הזה? יכול להיות שהנרות מחזיקות לי את הרחם ומעלות לי את הבטא גם אם העובר לא מתפתח ואמור להיות הפלה? והן בעצם מונעות אותה? אשמח לתשובה, מה לדעתך זה יכול להיות והאם כדאי לי להמשיך עם הנרות בכלל? לא רוצה להחזיק סתם רחם עם עובר מת. תודה רבה.

יש סבירות לא מבוטלת שמדובר בהריון תקין. אם התמיכה שאת נוטלת גורמת להפחתת התלונות של הכאבים - תמשיכי איתה עד לבדיקת האולטראסאונד הראשונה.

מנהלי פורום טיפולי IVF - תמיכה