תוצאות mri והפרשה מהשד

דיון מתוך פורום  בריאות השד וניתוחי שד

23/04/2019 | 17:40 | מאת: שלומית

= MRI שדיים == סיבת ההפניה:הפרשה שקופה-דמית מפיטמה ימנית. מדווח על הסתיידויות וגושים בממוגרפיה ו US ,אך לא ניתן להתייחס מכיוון שבדיקות אלו מבחוץ לא הוצגו לעיון. מירנה. בוצעה בדיקה של שני השדיים לפני ואחרי הזרקת ח”נ תוך ורידי עם החסרות במכשיר בעוצמת מגנט 3 טסלה.בדיקת MRI ראשונה. מרקם השדיים צפוף במיוחד עם האדרה פיברוגלנדולרית בינונית,המגבילה את הדיוק הבדיקה במידה מה. במסגרת מגבלה זו,לאחר הזרקת ח”נ, אין מזהים האדרה חשודה מימין או משמאל. בפרט, אין מזהים הרחבת צינורות חלב מאחורי פיטמה ימין וללא גוש תוך צינורי. ללא הגדלת קשריות לימפה בבתי השחי. לסיכום: במסגרת מגבלת האדרת רקע (יתכן קשורה להתקן מירנה), ללא ממצא מוקדי חשוד וללא ממצא המסביר הפרשה מהפיטמה. BIRADS 2 לפי הבנתי הבדיקה תקינה אבל עדיין ממשיכה לי הפרשה מהשד, כבר חודשיים. אשמח לשמוע האם אין קשר בין הדברים והאם זה בטוח לא גידול סרטני/שפיר וכן מה המלצתך. תודה רבה.

לקריאה נוספת והעמקה

הי שלומית. לפי תוצאות הMRI ניתן להסיק כי אין ממצאים חשודים בשד, והפרשה (שקופה, לא דמית) יכולה להיות תופעה תקינה ולא מדאיגה. כדאי לעשות בדיקה כוללת של כל הצילומים (הממוגרפיה והאולטראסאונד) עם הMRI אצל אותו רופא מומחה ברנטגן - רדיולוג, ולקבל תשובה יותר מבוססת. בריאות שלמה

04/05/2019 | 23:46 | מאת: שלומית

תודה רבה על תשובתך. ההפרשה שיש לי מהשד לפעמים דמית ולפעמים שקופה (חודשיים וחצי). אני מבינה מתשובתך שהפרשה שקופה לא מדאיגה, אשמח להתייחסותך להפרשה שציינתי. תודה רבה רבה!

מנהל פורום בריאות השד וניתוחי שד