רגישות יתר למשחות לפטריה בכף הרגל מה לעשות?

דיון מתוך פורום  תופעות לוואי בטיפול התרופתי

06/11/2018 | 15:07 | מאת: רז

שלום רב היתי אצל רופא עור עקב פטריה בשתי כפות הרגליים והרופא המליץ לי על משחת אגיסטן מרחתי אותה ותוך שניות נוצר צריבה לא נעימה בכף הרגל רק לאחר יותר מחצי שעה זה הפסיק.ביקשתי להחליף למשחת לימסיל וזאת אף צרבה יותר בכף הרגל ואפילו לזמן ממושך וגם כאן זה עבר רק אחרי שעה ויותר.האם להמשיך את השימוש במוצרים האלה ? כי כבר הייתי פעמיים אצל רופא העור שלי ולא בטוח שיתלהב שאגיע שוב אליו.האם אלו נקראות תופעות לואי? אודה בבקשה לדעת מה החומרים הנמצאים במשחות אלו?[כי הפטריה והקשקשת כבר נמצאות על כף הרגל]. אודה לסיוע.

לקריאה נוספת והעמקה
15/11/2018 | 08:13 | מאת: יעל

היי, אני לא רוקחת. אבל עד שיענו לך.. אז ככה, אכן מדובר ברגישות. אני לא ממליצה לך להשתמש במשהו שצורב לך. לי למשל אין את התופעות הללו מעולם בשימוש. לפי העלון כתוב שתופעות אלו יתכנו אך הן חולפות.. את יכולה לנסות עוד פעם אחת למרוח מעט על אזור קטן ולראות אם הסתגלת או לא. אבל אני הייתי ממליצה לך לקחת משהו אחר. תמתיני לרוקחת ובינתיים אל תמרחי.

התכשיר אגיסטן קרם מכיל את החומר הפעיל Clotrimazole ואת החומרים הבלתי פעילים הם: Octyldodecanol, Cetostearyl, Alcohol, Cetyl Esters Wax, Sorbitan Monostearate, Polysorbate 60, Benzyl Alcohol, Purified Water התכשיר למיסיל מכיל את החומר הפעיל Terbinafine (אינו אותו חומר פעיל ואינו שייך לאותה משפחת תרופות כ-Clotrimazole) ואת החומרים הבלתי פעילים: Isopropyl myristate, Polysorbate, Octadecanol, Cetanol, Cetyl Palmitate, Sorbitan, Benzyl alcohol. צריבה וגירוי הינן תופעות לוואי אפשריות של התכשיר. יתכן וזו תגובה לחומרים הבלתי פעילים לתכשירים. האם בד"כ הינך מפתח תגובות רגישות או גירוי לתכשירים הנמרחים על העור? בכל מקרה, אם התופעה מחמירה/חמורה, כדאי לפנות לרופא להתאמת טיפול אחר.

מנהלי פורום תופעות לוואי בטיפול התרופתי