תופעות לוואי ריאקוטן לאקנה

דיון מתוך פורום  תופעות לוואי בטיפול התרופתי

05/06/2018 | 09:00 | מאת: שימוש בריאקוטן

רופא העור רשם לבתי בת ה-16 כדורי ריאקוטן לטיפול בפצעי אקנה בפנים (כמובן לאחר בדיקות דם תקינות). הבנתי שאחת מתופעות הלוואי היא רגישות של העור ונדרשת הגנה מוגברת בחשיפה לשמש. כל הקיץ לפנינו וחשוב לי להבין 1. האם העור בכל הגוף רגיש או רק עור הפנים, 2. האם מדובר בסיכון של ממש בחשיפה לשמש. כי כמה שנשתדל להימנע ... ברור לי שהיא תיחשף יום יום לשמש (למשל הדרך לביה"ס וחזרה בחודש הקרוב). תודה, אפרת

לקריאה נוספת והעמקה

Roaccutane הינו תכשיר המכיל Isotretinoin ומותווה לטיפול באקנה. השימוש בתכשיר מעלה את רגישות העור בחשיפה לשמש, ולכן במהלך הטיפול בתכשיר מומלץ להימנע מחשיפה מוגברת לשמש ומשימוש במנורות ובמיטות שיזוף. כמו כן, במהלך הטיפול ב Roaccutane מומלץ למרוח תכשיר המכיל קרם הגנה מהשמש בעל מקדם הגנה גבוה (15 SPF או גבוה יותר) על כל חלקי העור החשופים לשמש, ולא רק על עור הפנים. יש לציין כי עור הפנים רגיש במיוחד במהלך השימוש בתכשיר, ומצוי בסיכון מוגבר ליובש , ועל כן מומלץ להשתמש במשחה או קרם לחות לעור ולשפתיים במהלך הטיפול. בנוסף, אין לבצע טיפולים קוסמטיים כלשהם בעור. למידע מורחב אודות הסיכונים הקשורים לשימוש בתכשיר מומלץ לפנות לכרטיס למטופל/ת המופיע באתר המחלקה לניהול סיכונים: https://www.health.gov.il/UnitsOffice/HD/MTI/Drugs/risk/DocLib/roaccutane_March%202016.pdf

מנהל פורום תופעות לוואי בטיפול התרופתי