תוסף ויטמין D גורם לי לחום בלחי ובאוזן, ולאוזניים כמו במעלה הר

דיון מתוך פורום  תופעות לוואי בטיפול התרופתי

07/04/2017 | 21:27 | מאת: נוגה

שלום רב, בת 47, נמצא לי ויטמין D מאד נמוך - 17, כשהטווח מתחיל מ75, בקופ"ח כללית. אני נמנעת מהשמש בצורה קיצונית, עקב היותי ג'ינג'ית, שנשרפת מאד מהר, ועקב מקרה מלנומה במשפחה. אבל כל תוספי ויטמין D שניסיתי , גורמים לי לחום בלחי ובאוזן, ולתחושה שהאוזניים נסתמוות, כמו שנוהגים בעלייה בהר. בנוסף, באופן כרוני יש לי לחץ דם מאד נמוך 85/50, ותוספי ויטמין D מורידים לי אותו עוד יותר, לרמה בלתי נסבלת. רציתי לשאול 1. באיזה מנגנון וספי ויטמין D גורמים לי לחום בלחי ואוזן, ולאזוניים כמו בעלייה ? האם ע"י גרימת וזודילציה בכלי הדם ? ו/או מנגנון אחרי 2. איך בכל זאת אוכל להעלות את רמות ויטמין D שלי, מבלי שיגרמו לי התופעות שתיארתי ? האם לשהות בשמש בצהרי היום 10 דקות יספיק ? תודה

07/04/2017 | 22:15 | מאת: נוגה

האם מניסיונכם, ראיתם אנשים שיש להם גם את התופעות שתיארתי בתגובה לתוספים מסויימים של ויטמין D.  ושבסופו של דבר מצאו תוסף שלא עושה את זה ?  כי אני מאד רוצה להעלות את רמות ויטמין D, אבל לא יכולה לסבול את התופעות. ומאד רוצה למצוא תוסף שלא עושה זאת. 

בד"כ הטיפול בויטמין D נסבל היטב, הן לפי הספרות והמחקרים, והן לפי "תוצאות מהשטח". לא ציינת בפנייתך מה המינון של ויטמין D אותו נטלת, אך במינונים מקובלים תופעת הלוואי שציינת אינן מהצפויות. יחד עם זאת, טיפול במינונים גבוהים לתקופה ממושכת עלול להביא לעליה חריגה ברמות הסידן ולתופעות לוואי שונות כגון עייפות, עצירות, יובש בפה, חולשת שרירים והקאות ועוד (אך לא לתופעות הלוואי אותן ציינת). מקובל להניח כי חשיפה יומית קצרה לשמש, של איזור הפנים והזרועות, שווה לנטילת 200 יחידות בינלאומיות של ויטמין D ליום. יחד עם זאת, קשה להעריך במדויק את אורך החשיפה הנדרשת על מנת לקבל את המתנה היומית הנדרשת, מכיוון והוא תלוי בסוג העור, בעונה, ובשעה של היום. מומלץ לפנות לרופא לבירור הסיבה ללחץ הדם הנמוך ולתחושת החום. במידה ונשללו סיבות אחרות, ניתן לשקול החלפת תכשיר/ נטילת המנה השבועית במתן אחד לפני השינה/ הפחתת מינון בייעוץ הרופא המטפל בהתאם למצב הרפואי.

מנהלי פורום תופעות לוואי בטיפול התרופתי