חיידק הליקובקטור

דיון מתוך פורום  גסטרואנטרולוגיה - תמיכה

11/10/2009 | 17:06 | מאת: דפנה

לבתי בת ה-7 היו כאבי בטן במשך כמה שבועות. כאבים לא רציפים, אך שהגיע התקף של כאב זה היה מלווה בבכי מכיוון שהכאבים היו חזקים, משך הכאב היה כ-15 דקות. לקחתי אותה לרופא, עשינו בדיקת צוואה והתגלה אצלה חיידק ההליקובקטור פלורי. (אני ידעתי מראש שיש לה את החיידק מכיוון שבמעון עשו להם בדיקה ועלו על זה) ובזמנו כששאלתי את הרופא מה עושים הוא אמר לי כלום. השאלה שלי האם לטפל בחיידק? אני יודעת שהטיפול מאוד לא נעים ויש סיכוי שהחיידק יחזור. מצד שני אם אני לא אטפל בו ייתכן והכאבים ימישיכו ואולי החיידק ייתפתח למשהו אחר.

15/10/2009 | 13:47 | מאת:

היי דפנה אני לא יודעת איזה רופא אמר לכם "כלום". האם זה היה רופא גסטרו? לפני שמחליטים לא לעשות כלום, במיוחד שהילדה סובלת וחייבים להקל עליה, הייתי מבקשת הפניה לגסטרו שמתמחה בילדים. אם הלכתם כבר לגסטרו, לכו לחוות דעת שניה. ממליצה לך לשאול בפורום המצוין "גסטרו ילדים" ב"תפוז", את ד"ר אילה ירון: http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/forumpage.asp?forum=536&firstmsg=15 הרבה בריאות

18/10/2009 | 11:12 | מאת: מיקי

הי דפנה, לבתי היה סיפור דומה. כאבי בטן קשים ובחילות במשך כמה חודשים. מצאו הליקובקטר. ממליצה לך מאוד לפנות לרופא גסטרו וכמובן לטפל! אם לא מטפלים עלולה (או שכבר יש אצלה) להתפתח דלקת חריפה בקיבה/ושט/תריסריון עד כדי כיב ונזק בלתי הפיך. אצלנו סבב האנטיביוטיקה הראשון לא הצליח לחסל את החיידק אבל השני כן ועכשיו המצב הרבה יותר טוב. לסיכום אני מאוד ממליצה לא לחכות עם זה אלא לקבל טיפול תרופתי ופרוביוטיקה. דרך אגב, הליקובקטר במצב "פעיל" שכזה הוא גורם סיכון לגידולים במערכת העיכול. בהצלחה!