יאוש..

דיון מתוך פורום  גסטרואנטרולוגיה - תמיכה

29/07/2008 | 09:32 | מאת: אחת..

שלום.. מזה חודש אני סובלת מתסמיני מעי רגיז/קרון/קוליטיס או השד יודע מה..שלשולים בחילות חום וכו'. עכשיו עשיתי בדיקות דם על מנת לראות אם יש סימן לדלקות כדי להמשיך לגסטרו... אני פשוט לא יודעת איך עוברים את זה, כל איכות החיים שלי נפגמה העבודה החברים..אני תמיד עייפה..וזה משהו שקשה או בלתי אפשרי להסביר לאנשים...מה עושים...??

29/07/2008 | 10:47 | מאת: ג

שלום לאחת, אני מבינה את ההרגשה. חוסר הוודאות יותר קשה מהכל. הכי חשוב שתגיעי לרופא גסטרו מומחה, ללא קשר לבדיקות הדם, משום שהן לא מהוות אינדיקציה מוחלטת להמצאות קרוהן/קוליטיס. מן הסתם תצטרכי לעשות קולונוסקופיה, שכן זו הבדיקה הכי מהימנה כרגע. המשיכי בבירורים, ובמקביל נסי לשנות מעט מאורח חייך- כמה שאפשר להרגע ולעשות הרפיות ופעולות מרגיעות ככל שניתן, שינוי תזונתי- אוכל יותר "רגוע" לבטן (ירקות מבושלים, עוף, אורז לבן, לחם לא מלא, בלי חריף, חמוץ וכד'. ובעיקר- לא להתייאש! התחלת במסע, ואני מקווה שבקרוב יעלו על מקור הבעיה. ברגע שתקבלי טיפול, אני מקווה שהמצב ילך וישתפר. (תבדקי גם רגישות ללקטוז, צליאק, הליקובקטור פילורי- בכל מקרה) רפואה שלמה!

29/07/2008 | 17:46 | מאת:

היי לך, ג. ענתה לך נכון (כרגיל....) וכל מה שיש לי להוסיף הוא לנסות ולחזק אותך קצת. אני מכירה מקרוב את רגעי הייאוש והאי-ודאות, וקשה להימנע מהם במצבים של מחלות כרוניות. זה נשמע נדוש ובנאלי, ולפעמים גם מעצבן לשמוע בזמן שסובלים - אבל הרגעים האלה חולפים, ותמיד מגיעה מתישהו ההקלה ויהיו לך ימים יפים יותר... חשוב מאד מאד שתלכי לרופא גסטרו מומחה כדי לקבל אבחנה ברורה. יש הבדל גדול אם יש לך מעי רגיז או אם יש לך מחלת מעי דלקתית. עצם האבחנה תביא אתה הקלה וכמובן התרופות שיותאמו לך בוודאי יעזרו לך. בינתיים, תנסי לעשות כמה שיותר דברים שעושים לך טוב, לפנק את עצמך, להירגע, לנסות העביר את הימים באיזי, כי כוחות הנפש הם חלק בלתי נפרד מתהליך ריפוי מוצלח. בהצלחה והרבה בריאות