המעי הרגיז-המצאה של רופאים

דיון מתוך פורום  גסטרואנטרולוגיה - תמיכה

26/01/2008 | 14:40 | מאת: עינב

אולי תבינו כבר שמחלת ה"מעי הרגיז" זה המצאה של רופאים. זהו שם כולל של תסמינים רבים כאשר הרופאים אינם יודעים להבחן את מקור הכאב אבל הם לא יגידו לכם שהם לא יודעים כי הרי הם צריכים לספק תשובות אז מצאו שם כולל.למה התסמינים מגיעים? איך ומאיפה את זה לא ידעו להגיד לכם אלא תסתפקו בתשובה מתחמקת של "הוראה מוחית כלשהי מסיבה לא ידועה". בקיצור תנסו גם רפואה טיבעית או סינית בנוסף להתעקשות של בדיקות ברפואה הקובנציונלית. אני סובלת שנים רבות מבעיות תיפקוד של מערכת העיכול המלווה בכאבים עזים ולצערי למערכת הרפואה במקרה זה אין כ"כ להציע במידה ולא מוצאים סיבה ברורה לכאבים אלו.

לקריאה נוספת והעמקה
29/01/2008 | 21:01 | מאת:

היי עינב, אולי המונח עצמו הוא "המצאה של רופאים", אבל המצב הזה הוא לא המצאה בכלל. מי כמוני יודעת...הוא מציאות עגומה ביותר. פעם קראו לזה "קיבה עצבנית", משום מה "מעי רגיז", ובגירסה המחודשת שלו - "מעי רגיש" נשמע קצת יותר סימפטי. הבעיה עם מעי רגיז ורופאים היא לדעתי שרופאים לפעמים מפספסים מחלות במערכת העיכול כי הם פותרים את החולה באבחנה של מעי רגיז, בלי להעביר אותו את כל סוללת הבדיקות הדרושה. אבל ברגע שהבדיקות תקינות, והחולה עם מעי רגיז באמת, מה את רוצה מהרופאים? שיהפכו אדם רגיש לאדם עם עור של פיל, שכל מה שקורה לו ולסביבתו עובר לידו בלי להשאיר סימן? את זה הם לא יכולים לשנות, אז מה שהם יכולים לעשות זה להקל על הסימפטומים, זה הכל. זו גם הסיבה לכך שאנשים רבים שסובלים ממעי רגיז מטופלים בתרופות נוגדות דיכאון, גם אם הם לא מאובחנים כסובלים מדיכאון. אני מסכימה אתך בהחלט שלרפואה הקונבנציונאלית אין פתרון לבעיה, אבל עד כמה שאני התרשמתי, אף רופא לא התיימר להגיד שיש. בהחלט ניתן להיעזר ברפואה אלטרנטיבית אצל גורם מוסמך, ולאחרונה מקובל גם להמליץ על ביופידבק. (יש במרפאות לרפואה משלימה של קופ"ח ובמכון גסטרו באיכילוב). ממליצה לך לקרוא את הספר "לוקחים לבטן במקום ללב" של עמי ספרבר על הנושא. יש שם כמה טיפים שאולי יוכלו לעזור לך. הרבה בריאות.

30/01/2008 | 17:23 | מאת: הודיה

בס"ד זה נכון. גם אותי הרופא בהתחלה פתר בטענה שיש לי מעי רגיז, מבלי להעביר אותי בדיקות כלל. אז מה עשיתי, פשוט הלכתי לרופא אחר שכן שלח אותי לכל הבדיקות ועשיתי ברור מקיף, אבל אז מה שקרה זה שגילו את הבעיה של קולוניק אינרשיה ואני כבר לא יודעת מה יותר חמור ממה. אבל זה שייך כבר לסרט אחר.