בדיקות ומשמעותן

דיון מתוך פורום  גסטרואנטרולוגיה - תמיכה

27/11/2007 | 19:59 | מאת: יוני

היי ליהיא או טליה ליהיא דיברתי איתך אתמול אם זכור לי נכון לגבי מה לאכול ולה לא לאכול ואם מותר לקחת כדורים נגד שילשולים בזמן התקף ויש לי שאלה הרופא שלי שלך אותי למלא מלא בדיקות בין יתר גם בדיקות דם חלק מתשובות הגיעו ואני יודע שתמיד יש השפעה על בדיקות דם ( ואצלי תמיד הכול תקין ) ורציתי לדעת אם יש משמעות לכך בכול אופן הכול תקין בבדיקות דם חוץ מ .... AST(GOT) 14 U/L 15-40 *(.........) ו .. Expected values Desirable: <130 mg/dL Moderate high : 130-160 mg/dL High : >160 mg/dL Iron 56.6 ug/dL 59-158 *(.........) Folic Acid 3.7 ng/mL מהבנה שלך יש לזה משמעות כלשהי .. , ותמיד בזמן התקף תיהיה השפעות והשלכות על בדיקות דם ... ? , יש במקרים בהם זה לא משפיע כל שאר בדיקות בנורמה שאלה קצת אישית אבל אני רוצה קצת להרגיע אותי אותי שלח אותי למלא עוד בדיקות בין יתר וריסלוגיה ו אפילו לאידס למרות שאני בסיס לזה שמעת על זה בדיקה הזו זה נפוץ למחלה שלנו ? סליחה על שאלות רבות ... פשוט יש הרבה זמן עד שיגיעו שאר בדיקות ... ותודה !!!

28/11/2007 | 13:36 | מאת: יוני

מהבנה שלך יש לזה משמעות כלשהי .. , ותמיד בזמן התקף יהיו השפעות והשלכות על בדיקות דם ... ? , יש במקרים בהם זה לא משפיע כל שאר בדיקות בנורמה שאלה קצת אישית אבל אני רוצה קצת להרגיע את עצמי . הרופא שלי שלח אותי למלא בדיקות וריסלוגיה ו אפילו לאידס למרות שאין בסיס לזה שמעת על מקרים דומים שמבצעים בדיקות אלו האם זה נפוץ ? סליחה על שאלות הרבות ... פשוט יש הרבה זמן עד שיגיעו שאר בדיקות ... ותודה !!!

29/11/2007 | 20:29 | מאת:

היי יוני, קודם כל אני מזכירה לך שאני לא רופאה. אתה זוכר, נכון? כדי שלא יחשבו שאני מתיימרת לפענח בדיקות רפואיות או משהו :). עם זאת, ממה שאני יודעת, הראשון זה תפקודי כבד וזה מאד קרוב לנורמה, נראה לי שיגידו לך שהכל בסדר. השני - העתקת את ערכי הנורמה (של מה זה?) אבל לא את התוצאה של הבדיקה. לגבי הברזל - אכן נמוך והחומצה הפולית, גם קצת נמוך. כשיש חוסר ברזל וחומצה פולית זה אכן יכול להעיד על תהליך דלקתי פעיל וזה מאד יתכן, בהתחשב בתסמינים שתיארת שיש לך בהודעות הקודמות שלך מתחילת השבוע. לגבי הבדיקות איידס וכל השאר - אל תיקח את זה אישית :), גם אותי, בתקופה של ירידה גדולה במשקל, למשל, שלחו לבדיקת איידס, כחלק מרוטינה של בבדיקות, ואני ממש לא בקבוצת סיכון... זה לא אומר שהרופא שלך חושב שיש לך איידס, זה אומר שהוא עובד "לפי הספר", שלפעמים זה לא רע בכלל. תרגיש טוב