התייעצות

דיון מתוך פורום  גסטרואנטרולוגיה - תמיכה

14/11/2007 | 11:50 | מאת: שני

שלום, אני בת 18 ואני סובלת כמספר חודשים בכאבים וגזים בבטן התחתונה. הרופא גסטרו שלי היה מאוד אדיש והביא לי בדיקת קולונוסקופיה כבקשתי, על פי המלצת רופא אחר. אני נורא מפחדת מהסיכונים שבבדיקה כיוון שאני נורא נורא רזה ואני מניחה שזה קשור שהכל אצלי דק. והרופא גם אמר שבד"כ לא עושים בדיקה כזאת בגיל הזה. מה לדעתכם עליי לעשות? מצד אחד הדבר אינו חמוד ומצד שני הוא משבש לי את כל החיים, ובמיוחד את הצבא(שאני אמורה להתגייס אבל דוחה) ואני גם מעדיפה לבדוק, לכל מקרה. הייתם עושים זאת במקומי? ודבר נוסף- אפשר פירוט על ההכנה, הקושי, הבדיקה. ממש לפרטי פרטים כי אני מפחדתתת תודה :)

לקריאה נוספת והעמקה
14/11/2007 | 20:12 | מאת:

היי שני , אני לא יודעת איזה בדיקות עברת כבר ועל סמך מה הרופא גסטרו "ההוא" נתו לך המלצה לקולונו. מה שאני יודעת שבאמת לא מתחילים עם בדיקה פולשנית, ובטח לא בגיל 18. במקרה של גזים וכאבים חשוב לבדוק קודם כל אם את רגישה ללקטוז (בדיקת נשיפה) אם יש לך צליאק (בדיקת דם), לבדוק את התזונה (משקאות מוגזים? מוצרי דייאט? קמח לבן? ) צריך לעשות בדיקות דם לראות סימנים של דלקת, אנמיה, חוסרים תזונתיים ורק אחרי זה בודקים בקולונו. אם לא עברת את כל אלה, כדאי שתעשי זאת. ועכשיו לגבי הקולונו - כמו שאני כותבת לכולם - תבקשי מהרופא טשטוש מקסימלי, תגידי לו שאת מפחדת, כי אם מקבלים את כל הטשטוש, אפשר ממש לישון בבדיקה ולא להרגיש. זה חשוב מאד. מעבר לזה, אני מצרפת לך קישור לאתר של מכון גסטרו באיכילוב (ממליצה מאד לעשות שם) ותוכלי אפילו לראות שם סרט על הבדיקה. אם יש לך עוד שאלות, את מוזמנת לשאול. http://www.gastro.org.il/endo/colonoscopy/ הרבה בריאות ובהצלחה

14/11/2007 | 23:46 | מאת: שני

ובכן, עברתי את כל הבדיקות דם, שללתי ציליאק ובקשר ללקטוז- לא נראלי שזאת הבעיה כי התנזרתי ממוצרי חלב ולא הניב תוצאות... עשיתי גסטרוסקופיה שבמהלכה התגלה חיידק הליקובקטר ודלקת קטנה- טופל. כל מה שנשאר לי זה קולונוסקופיה. והחלטתי ללכת על זה. לא אוכל לחיות עם הידיעה שיש לי מעי רגיז מבלי ששללתי דברים אחרים.